Minderről a márka európai vezetője, Allan Rushford beszélt – aki egyébként éppen most hagyja el a márkát a Nissan kedvéért. A szakember elárulta, hogy az időzítés nem is lehetne jobb egy sportmodell megalkotásához, de semmiképpen sem a Coupét szeretnék újraéleszteni. Persze azt is hozzátette gyorsan, hogy egy hasonló rétegmodell esetében nehéz olyan autót alkotni, amelyet hosszú távon is fenn tud tartani a márka.
„Az olyan autók, mint az Audi TT, hatalmas keresletet generálnak megjelenésükkor, azonban ez a nagy érdeklődés a modell öregedésével bizony hamar alábbhagy” – mondta Rushford úr. „Ez egy demográfiailag is megmagyarázható jelenség: akiket eddig érdekelt a régi kupé, azok mostanra már nem ugyanarra vágynak” – fogalmazott egyértelműen, ám elég pesszimistán a szakember. Mindezek ellenére a koreaiak számára kézenfekvő lenne egy olyan sportkupé megalkotása, mely globális modell lehetne a palettájukon. A Hyundai részvétele a rali-világbajnokságon és különböző motorsport sorozatokban megfelelő táptalajt biztosít egy új típusnak, sőt már-már elvárhatóvá teszi az érkezését.
A márka legújabb terve, az N sportrészleg megalkotása is ebbe az irányba mutat, mely a meglévő modellek felpaprikázása mellett segédkezhetne az új autók tervezésében is. Az inspiráció már megvan az újdonság megalkotásához, hiszen bár egyértelműen kijelentette a gyártó, hogy a PassoCorto koncepcióból nem lesz szériagyártású autó, ihletet azért meríthetnek az IED stúdió által megrajzolt, 1,6 literes, 264 lóerős tanulmányból. Bár ez az autó nagy valószínűséggel túlzottan sportos lehet a dél-koreai gyártó számára, kiindulópontként egyáltalán nem elvetendő, ráadásul erőforrása is szériagyártásba kerülhetne.
A sportautó nagyszabású tervei mellett egyébként egy kis crossover megalkotásán is munkálkodik a gyártó, mely két éven belül érkezhet meg, méghozzá annak a tervnek a keretein belül, mely szerint 22 új modellt indítanak 2017-ig. A mindössze kétéves ciklus alatt nehéz elképzelni ezt a hatalmas megújulást, ugyanakkor a kifejezetten dinamikusan növekvő márkát ismerve semmi sem lehetetlen. Abban mindenesetre szinte biztosak vagyunk, hogy a vásárlói igények felmérése céljából hamarosan előhozakodik a Hyundai egy sportos tanulmányautóval – kíváncsian várjuk.