Tapasztalataink alapján a GTS tökéletes megoldást jelenthet a hétköznapi használat és a pályanapok élményhajhászásának összehangolásában. A kupéként és kabrióként, valamint hátsó- és összkerékhajtással egyaránt elérhető 911 GTS optikailag is vadabbá vált. A Porsche GTS modelljeiről már jól ismert fekete díszítőelemek köszönnek vissza ezúttal is, így sötétített, elöl bixenon világítótesteket, fekete motortérborítást, központi csavaros felniket és kipufogóvégeket kapott az autó, ezenkívül a lökhárítókat is sportosabbra húzták.
Belül már kevésbé érhető tetten a változás, legalábbis formailag. Az anyagok tekintetében természetesen a legfinomabb bőr és Alcantara uralja az utasteret a sportüléstől kezdve a tetőn és a műszerfalon át egészen a kartámaszig. Az alapfelszereltség tekintetében is számíthatunk érdembeli pluszra, de azért még így is bőven maradnak beikszelhető opciók.
A legizgalmasabb változtatások persze a lemezek alatt történtek. Ugyan részletes információkkal nem szolgáltak a gyáriak, annyit elárultak, hogy a 3,8 literes hathengeres erőforrás 430 lóerőt teljesít, ezzel az S és a GT3 verzió közé állítva magát. Amennyiben a kiváló PDK automata váltót választjuk, a kupé 4, a kabrió 4,2 másodperc alatt katapultál 100 km/h-ra, egyaránt 3 tizedet verve az eggyel gyengébb testvérre. Mind a négy GTS változat végsebessége 300 km/h fölött van, de a leggyorsabbnak a hátsókerék-hajtású, hétfokozatú kézi váltóval szerelt kupé bizonyul a 306 km/h-s értékével.
A sportosságot persze nem csak a fokozott teljesítmény szolgálja: a GTS verziókhoz alapáron jár a középkonzol tetején megtalálható hangulatos stoppert és rajtprogramot is magába foglaló Sport Chrono csomag és a kisebb testvérekben már jól vizsgázott PASM aktív lengéscsillapító rendszer áthangolt futóművel és 10 milliméteres ültetéssel, a sportkipufogókról nem is beszélve. Ezekkel a változtatásokkal lesz teljes a 911 GTS repertoárja, mely még az ésszerűség határain belül képes hatalmas élményekkel szolgálni gazdájának.
Németországban a Carrera S verziókhoz képest 3,8-4 millió forintos felárral kell számolnunk, ez nagy valószínűséggel hazánkban is hasonlóan alakul majd, így 38 millió forint körüli alapárral kalkulálhatnak a 911 GTS-re vágyók – ez a hátsó kerekes, PDK-s kupé. Bár nem elhanyagolható összeg, a befektetés nagy részéért a gazdagabb alapfelszereltség kárpótol. A Cayenne, a Boxster és a Cayman GTS esetében tapasztalt pluszt, amelyet a három betűvel együtt kapunk, érdemes átgondolni, de addig is nézzék meg videón is az újdonságot.