Tökéletes kompromisszum? Megjött a Porsche 911 GTS

A kisebb Porschék után a legújabb 911 is megkapja a kívánatos GTS csomagot.

Kenéz Tibor
2014. 10. 12. 11:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tapasztalataink alapján a GTS tökéletes megoldást jelenthet a hétköznapi használat és a pályanapok élményhajhászásának összehangolásában. A kupéként és kabrióként, valamint hátsó- és összkerékhajtással egyaránt elérhető 911 GTS optikailag is vadabbá vált. A Porsche GTS modelljeiről már jól ismert fekete díszítőelemek köszönnek vissza ezúttal is, így sötétített, elöl bixenon világítótesteket, fekete motortérborítást, központi csavaros felniket és kipufogóvégeket kapott az autó, ezenkívül a lökhárítókat is sportosabbra húzták.

Belül már kevésbé érhető tetten a változás, legalábbis formailag. Az anyagok tekintetében természetesen a legfinomabb bőr és Alcantara uralja az utasteret a sportüléstől kezdve a tetőn és a műszerfalon át egészen a kartámaszig. Az alapfelszereltség tekintetében is számíthatunk érdembeli pluszra, de azért még így is bőven maradnak beikszelhető opciók.

A legizgalmasabb változtatások persze a lemezek alatt történtek. Ugyan részletes információkkal nem szolgáltak a gyáriak, annyit elárultak, hogy a 3,8 literes hathengeres erőforrás 430 lóerőt teljesít, ezzel az S és a GT3 verzió közé állítva magát. Amennyiben a kiváló PDK automata váltót választjuk, a kupé 4, a kabrió 4,2 másodperc alatt katapultál 100 km/h-ra, egyaránt 3 tizedet verve az eggyel gyengébb testvérre. Mind a négy GTS változat végsebessége 300 km/h fölött van, de a leggyorsabbnak a hátsókerék-hajtású, hétfokozatú kézi váltóval szerelt kupé bizonyul a 306 km/h-s értékével.

A sportosságot persze nem csak a fokozott teljesítmény szolgálja: a GTS verziókhoz alapáron jár a középkonzol tetején megtalálható hangulatos stoppert és rajtprogramot is magába foglaló Sport Chrono csomag és a kisebb testvérekben már jól vizsgázott PASM aktív lengéscsillapító rendszer áthangolt futóművel és 10 milliméteres ültetéssel, a sportkipufogókról nem is beszélve. Ezekkel a változtatásokkal lesz teljes a 911 GTS repertoárja, mely még az ésszerűség határain belül képes hatalmas élményekkel szolgálni gazdájának.

Németországban a Carrera S verziókhoz képest 3,8-4 millió forintos felárral kell számolnunk, ez nagy valószínűséggel hazánkban is hasonlóan alakul majd, így 38 millió forint körüli alapárral kalkulálhatnak a 911 GTS-re vágyók – ez a hátsó kerekes, PDK-s kupé. Bár nem elhanyagolható összeg, a befektetés nagy részéért a gazdagabb alapfelszereltség kárpótol. A Cayenne, a Boxster és a Cayman GTS esetében tapasztalt pluszt, amelyet a három betűvel együtt kapunk, érdemes átgondolni, de addig is nézzék meg videón is az újdonságot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.