Már a Mercedes–Benz kétliteres, turbós négyhengeresénél azt hittük, itt a csúcs, de a 180 lóerős literteljesítményű motor fölénye nem tartott sokáig. A franciák a felhúzott 1.6 THP-vel támadnak, míg a Volkswagen a csúcs-Golfba épített, 400 lovas kétliteressel pályázott a rekordra – lehet, hogy mindhiába? A Volvo Triple Boost technológiájával felvértezett Drive-E benzinmotor ugyanis szériában soha nem látott teljesítményt ígér egy kétliteres, négyhengeres benzinmotorból kipréselve.
A 450 lóerő leadására képes újdonság nem csupán a literteljesítmény versenyében indulhat az aranyéremért, magát a downsizing elvet is ünnepli. A svédek olyan technológiát alkalmaztak a fejlesztés során, amilyet szériamotorok esetében még nem igazán láthattunk. A feltöltésről két, párhuzamosan üzemelő feltöltő gondoskodik, míg a turbólyuk elfedésének feladatát egy elektromos meghajtású kompresszora bízták a mérnökök. Utóbbit ráadásul nem is úgy valósították meg a Volvo szakemberei, ahogy azt elvárnánk: az elektromos kompresszor ugyanis nem a motorba préseli a levegőt, hanem a két másik turbót hajtja meg azokban a pillanatokban, amikor a szükséges töltőnyomás előállításához nem áll rendelkezésre elegendő kipufogógáz.
Az üzemanyagrendszer ugyancsak csúcstechnikával készült, 250 baros nyomáson üzemel. A gyártó szerint az eredmény lenyűgöző, az egyturbós motorokhoz képest a turbólyuktól megváló új erőforrás sokkal dinamikusabb, rugalmasabb lett. A Volvo olyan beszállítókkal dolgozott együtt, mint a Denso, az AVL vagy a Polestar, így nem meglepő, hogy a versenypályáról ismert megoldások is szerepelnek a motoron.
„Mindenekelőtt a kompakt méretet emelném ki, ami az első-hátsó tengely közötti súlyelosztáson is javít, alacsonyabb a súlypont, minek eredményeképpen jobban és élvezetesebben vezethető az autó, akár utcai, akár versenyautóról van szó” – mondta Mattias Evensson a Volvo Polestar Racing versenymotorjaiért felelős vezetője. Egyelőre nincs szó arról, melyik modell kaphatja meg a brutális literteljesítményű motor végleges, széria verzióját, azonban egyértelmű, hogy az új XC90 és az S80 motorházteteje alá kívánkozik a megoldás.