Változatlan külső és 280 lóerő: jön a Honda Civic Type R

A márciusi genfi autószalonon már megmutatta a Honda a Civic Type R tanulmányt, most jön az újabb lépcsőfok.

Kenéz Tibor
2014. 10. 01. 5:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A genfi tanulmányt látva tudtuk, messze van még a sorozatgyártás. A héten kezdődő párizsi autószalonon azonban újra próbálkoznak a japánok, és ezúttal már jóval meggyőzőbbnek tűnnek. Azok után, hogy nemrégiben felfedték a Civic felfrissített verzióját – mely egyébként szintén Párizsban fog bemutatkozni, és az előző sportkoncepció vonalait örökölte – most a Type R legújabb prototípusáról is lerántották a leplet. A tanulmány a fényezését leszámítva szinte semmit nem változott, ami ezúttal hatalmas pozitívumként áll mellette, ugyanis sokan féltek, hogy a bevállalós formákat nem merik majd felvállalni a szériagyártású verzió esetében.

Fontos persze megjegyezni, hogy hivatalosan a most bemutatott példány továbbra sem a sorozatgyártásra érett modellt takarja, ugyanakkor a legtöbb forrás szerint az európai vezetési igényekre tervezett típus vajmi keveset fog változni, mire jövőre a szalonokba kerül. Ami azonban ennél is fontosabb, hogy a gyáriak ezúttal a már teljesen kidolgozott tanulmány technikai megoldásairól is ejtettek pár szót. A japánok szokásukhoz híven azért nem voltak túl bőbeszédűek, ami az információk mennyiségét illeti, de a legérdekesebb adatokat azért elhintették: a Civic Type R-t egy 2,0 literes turbófeltöltős VTEC erőforrás fogja mozgatni, mely több mint 280 lóerőt lesz képes kipréselni magából – ezzel a legtöbb konkurens orra alá borsot törve.

Az akár 7000-es fordulatig is pörgő motor pedig az összes eddigi Type R modell szívénél erősebb lesz, az Integra és az Accord mellett az NSX-et is beleértve (papíron), hogy az előző Civicekről ne is beszéljünk. Az élményhajhászok nagy örömére a japánok nem tértek el a tradícióktól, és a sportkompakt óriási erejét egy hatfokozatú manuális váltón keresztül juttatják az aszfaltra. Ismerve a Honda által készített, messze földön híres kézi kapcsolású szerkezeteket, ezzel a lehető legjobb megoldást választották a gyáriak.

De nemcsak ezzel szeretnének a sportos sofőrök kedvében járni a Hondánál, hanem a kormánykerékre helyezett +R gombocskával is. Nem nehéz kitalálni, hogy a sokatmondó jelzéssel ellátott kapcsoló a japánok szerint „hétköznapi sportautóból” igazi pályaautót farag, melyet a gázreakciók élénkítésével, a kormányzás áthangolásával és az új adaptív lengéscsillapítók keményebbre állításával érnek el. Az elsőkerék-hajtású sportkompakt a legizmosabb elsőkerék-hajtású konkurensekhez hasonlóan függőcsapszeges megoldással kívánja az első kerekeket mentesíteni a hajtási befolyástól.

A Civic Type R szériaközeli koncepcióját először a párizsi autószalonon láthatja majd a nagyérdemű, hogy aztán a megfelelő fogadtatás esetén a jövő évben már a kereskedésekben is találkozhassunk a Honda sportkompaktjával, mely olyan konkurensek orra alá kíván borsot törni, mint az Opel Astra OPC, a Ford Focus RS, vagy éppen a Volkswagen Golf R.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.