A genfi tanulmányt látva tudtuk, messze van még a sorozatgyártás. A héten kezdődő párizsi autószalonon azonban újra próbálkoznak a japánok, és ezúttal már jóval meggyőzőbbnek tűnnek. Azok után, hogy nemrégiben felfedték a Civic felfrissített verzióját – mely egyébként szintén Párizsban fog bemutatkozni, és az előző sportkoncepció vonalait örökölte – most a Type R legújabb prototípusáról is lerántották a leplet. A tanulmány a fényezését leszámítva szinte semmit nem változott, ami ezúttal hatalmas pozitívumként áll mellette, ugyanis sokan féltek, hogy a bevállalós formákat nem merik majd felvállalni a szériagyártású verzió esetében.
Fontos persze megjegyezni, hogy hivatalosan a most bemutatott példány továbbra sem a sorozatgyártásra érett modellt takarja, ugyanakkor a legtöbb forrás szerint az európai vezetési igényekre tervezett típus vajmi keveset fog változni, mire jövőre a szalonokba kerül. Ami azonban ennél is fontosabb, hogy a gyáriak ezúttal a már teljesen kidolgozott tanulmány technikai megoldásairól is ejtettek pár szót. A japánok szokásukhoz híven azért nem voltak túl bőbeszédűek, ami az információk mennyiségét illeti, de a legérdekesebb adatokat azért elhintették: a Civic Type R-t egy 2,0 literes turbófeltöltős VTEC erőforrás fogja mozgatni, mely több mint 280 lóerőt lesz képes kipréselni magából – ezzel a legtöbb konkurens orra alá borsot törve.
Az akár 7000-es fordulatig is pörgő motor pedig az összes eddigi Type R modell szívénél erősebb lesz, az Integra és az Accord mellett az NSX-et is beleértve (papíron), hogy az előző Civicekről ne is beszéljünk. Az élményhajhászok nagy örömére a japánok nem tértek el a tradícióktól, és a sportkompakt óriási erejét egy hatfokozatú manuális váltón keresztül juttatják az aszfaltra. Ismerve a Honda által készített, messze földön híres kézi kapcsolású szerkezeteket, ezzel a lehető legjobb megoldást választották a gyáriak.
De nemcsak ezzel szeretnének a sportos sofőrök kedvében járni a Hondánál, hanem a kormánykerékre helyezett +R gombocskával is. Nem nehéz kitalálni, hogy a sokatmondó jelzéssel ellátott kapcsoló a japánok szerint „hétköznapi sportautóból” igazi pályaautót farag, melyet a gázreakciók élénkítésével, a kormányzás áthangolásával és az új adaptív lengéscsillapítók keményebbre állításával érnek el. Az elsőkerék-hajtású sportkompakt a legizmosabb elsőkerék-hajtású konkurensekhez hasonlóan függőcsapszeges megoldással kívánja az első kerekeket mentesíteni a hajtási befolyástól.