A Cadillac legújabb, felpaprikázott típusa is ezek közé tartozik: ismerkedjünk hát meg az ATS-V-vel. Az észak-amerikai gyártó prémium középkategóriás modelljének megvadított változata az Egyesült Államokban a BMW M4 és a Mercedes C 63 AMG ellenfeleként kíván harcba szállni, így a fejlesztését nagyon komolyan vették a mérnökök. Ezt már első ránézésre is megállapíthatjuk, hiszen az amúgy kifejezetten elegáns modellt – mely négyajtós és kupé változatban egyaránt elérhető – sikerült igazán harapóssá varázsolniuk.
Mindezt természetesen a jól bevált módszerekkel érték el a formatervezők: agresszívabb darabokra cserélték a lökhárítókat, különleges hűtőrácsot szereltek be, hátsó légterelőt kapott az autó, és a kipufogókat is sportosabbakra cserélték – nem is beszélve a 18 colos keréktárcsákról és a rajtuk feszülő Michelin Pilot Super Sport abroncsokról. A leglátványosabb elem azonban mégis a motorháztetőn fellelhető hatalmas púp és légbeömlő, mely valódi versenyautós külsőt kölcsönöz az ATS-V-nek.
Ha mindez nem lenne elég, még kétféle csomaggal is megbolondíthatjuk a négykerekűt. A karbon csomagban szénszálasra cserélik a gépházfedél légbeömlőjét és a diffúzort, valamint egyéb helyeken is megjelenik a könnyített anyag. A versenypályás csomag magában foglalja az előbb említett opciókat, illetve könnyített akkumulátort és egy személyes adatrögzítőt is, mely a pályanapokon lehet hasznunkra.
Belül szintén az ismert recept alapján dolgoztak a mérnökök. A kezelőszervek maradtak a régiek, mindössze a műszerfalon jelenik meg a vadabb változatra utaló V jelzés, valamint a vásárlók kívánsága szerint Recaro sportülésekkel is felszerelhetik az autót. A sportos hangulat emelése érdekében a karbon díszbetétek sem maradhattak el.
A motorháztető alatt az amerikai gyártóktól megszokott hatalmas V8 helyett ezúttal „csak” egy 3,6 literes ikerturbós V6-os erőforrást köszönthetünk, mely természetesen nincs híján a teljesítménynek. A hathengeres gépezet 461 lóerőt és 603 Nm csúcsnyomatékot présel ki magából, ami már nemcsak a hétköznapokban, de a pályanapokon is több mint elegendőnek bizonyulhat. Ezt a hatalmas erőt egy hatfokozatú manuális vagy egy nyolcfokozatú, kormányról is kapcsolható automataváltón keresztül juttatja el a Cadillac az útra.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!