461 lóerővel támad a Cadillac új sportkupéja

A Los Angeles-i autószalonon rengeteg érdekes újdonságot mutatnak be az autógyártók, a Cadillac sem marad ki.

Kenéz Tibor
2014. 11. 23. 12:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Cadillac legújabb, felpaprikázott típusa is ezek közé tartozik: ismerkedjünk hát meg az ATS-V-vel. Az észak-amerikai gyártó prémium középkategóriás modelljének megvadított változata az Egyesült Államokban a BMW M4 és a Mercedes C 63 AMG ellenfeleként kíván harcba szállni, így a fejlesztését nagyon komolyan vették a mérnökök. Ezt már első ránézésre is megállapíthatjuk, hiszen az amúgy kifejezetten elegáns modellt – mely négyajtós és kupé változatban egyaránt elérhető – sikerült igazán harapóssá varázsolniuk.

Mindezt természetesen a jól bevált módszerekkel érték el a formatervezők: agresszívabb darabokra cserélték a lökhárítókat, különleges hűtőrácsot szereltek be, hátsó légterelőt kapott az autó, és a kipufogókat is sportosabbakra cserélték – nem is beszélve a 18 colos keréktárcsákról és a rajtuk feszülő Michelin Pilot Super Sport abroncsokról. A leglátványosabb elem azonban mégis a motorháztetőn fellelhető hatalmas púp és légbeömlő, mely valódi versenyautós külsőt kölcsönöz az ATS-V-nek.

 

Ha mindez nem lenne elég, még kétféle csomaggal is megbolondíthatjuk a négykerekűt. A karbon csomagban szénszálasra cserélik a gépházfedél légbeömlőjét és a diffúzort, valamint egyéb helyeken is megjelenik a könnyített anyag. A versenypályás csomag magában foglalja az előbb említett opciókat, illetve könnyített akkumulátort és egy személyes adatrögzítőt is, mely a pályanapokon lehet hasznunkra.

Belül szintén az ismert recept alapján dolgoztak a mérnökök. A kezelőszervek maradtak a régiek, mindössze a műszerfalon jelenik meg a vadabb változatra utaló V jelzés, valamint a vásárlók kívánsága szerint Recaro sportülésekkel is felszerelhetik az autót. A sportos hangulat emelése érdekében a karbon díszbetétek sem maradhattak el.

A motorháztető alatt az amerikai gyártóktól megszokott hatalmas V8 helyett ezúttal „csak” egy 3,6 literes ikerturbós V6-os erőforrást köszönthetünk, mely természetesen nincs híján a teljesítménynek. A hathengeres gépezet 461 lóerőt és 603 Nm csúcsnyomatékot présel ki magából, ami már nemcsak a hétköznapokban, de a pályanapokon is több mint elegendőnek bizonyulhat. Ezt a hatalmas erőt egy hatfokozatú manuális vagy egy nyolcfokozatú, kormányról is kapcsolható automataváltón keresztül juttatja el a Cadillac az útra.

 

Mindezek tudatában nem meglepő, hogy a 0–100-as sprintet német ellenfeleihez hasonlóan 4,1 másodperc alatt könnyedén megfutja, és meg sem áll egészen 297 km/h-ig. A hatalmas teljesítmény mellé persze merevebbé is kellett tenni a karosszériát, amit a gyáriak több helyen is megerősítettek. Természetesen a futóművet is kellően áthangolták, valamint elektronikus önzáró differenciálművet és mágneses állítható felfüggesztést is kapott az ATS-V. A fékeket nagy teljesítményű Brembo rendszerre cserélték, hogy az ámokfutásnak véget tudjunk vetni, ha arról van szó.

A Cadillac tehát komolyan vette a feladatát, ami nem is csoda, hiszen hazájában szeretne a konkurencia sarkára lépni legújabb prémium középkategóriás sportkupéjával és -szedánjával. Sajnos hazánkban nem lesz elérhető az autó, mindazonáltal nagyon kíváncsiak lennénk, hogy mire lenne képes például az általunk is tesztelt BMW M4 ellenében.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.