857 lóerős Mustang állt be Ken Block garázsába

A legtöbben bizonyára már hallottak Ken Blockról, az amerikai fenegyerekről.

Kenéz Tibor
2014. 11. 10. 17:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A rali-világbajnokságon is megfordult pilóta általában valamilyen bestiális erejű négykerekűvel mutat be hajmeresztő mutatványokat, ám a legújabb versenygépe minden eddigi társát felülmúlja. A Monster energiaital által támogatott pilóta autói általában könnyedén felismerhetők fekete alapszínükről, zöld díszítéseikről és a 43-as rajtszámról. Eleinte Subaru Imprezákkal láthattuk Blockot, majd a japán gyártó termékeiről áttért az amerikai Ford gyártmányaira, és sokáig egy Fiestával borzolta a kedélyeket, de a legfrissebb, az ASD Motorsport csapata által felkészített játékszere minden elképzelést felülmúl, hiszen egy 1965-os Mustangra épül.

A Honnicorn RTR névre hallgató őrületet a készítői is csak kacifántos jelzőkkel tudják illetni. A Batmobil stílusára hajazó, „retro-modern” összkerékhajtású Ford Mustang kifejezetten a Gymkhana Seven versenyre lett felkészítve. A vadságot nem nélkülöző autó természetesen az első és hátsó stíluselemeken kívül szinte semmit nem örökölt az eredeti típustól: csővázas alapokat, karbonvázat, 18 colos Fifteen52 keréktárcsákat és Pirelli Trofeo R gumiabroncsokat kapott a négykerekű, nem is beszélve a minden elemen fellelhető sportos kiegészítőkről.

A versenyautó szívét egy 6,7 literes Roush Yates V8-as adja, mely 857 lóerővel és 975 Nm nyomatékkal támadja az aszfaltot, egy hatsebességes automata váltón és egy Sadev összkerékhajtási rendszeren keresztül – persze leginkább a hátsó tengelyre koncentrálva. Bár pontos adatok nincsenek megadva a menetdinamikát illetően, biztosak lehetünk benne, hogy a pillekönnyű Mustang olyan tempót diktál, amit a legkeményebb sportautók is megirigyelhetnek.

Ken Block is rendkívül izgatott az újdonsággal kapcsolatban: „Már két éve dolgozunk ezen a projekten, és teljes valójában látni és vezetni ezt az autót a Gymkhana Seven megmérettetésen igazán lenyűgöző lesz. A külsőre fordított hatalmas figyelem megérte a munkát, ez az eddigi legnagyszerűbb versenyautóm.”  Biztosak vagyunk benne, hogy hamarosan videón is láthatjuk az extrém párost, de addig is be kell érnünk a különleges Mustangról készült képekkel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.