Már megjelenésével azonnal elárulja magát, nem is kell látnunk a hátul lévő feliratot vagy a C oszlopon található Maybach-logót. A legdrágább és legexkluzívabb S osztály jól láthatóan – 200 milliméterrel – hosszabb hagyományos hosszított társainál: teljes hosszúsága 5253, tengelytávja 3365 milliméter. A gyarapodás ellenére a hátsó ajtók 66 milliméterrel rövidebbek, ami lehetővé tette egy köztes oszlop kialakítását, amely takarja a hátul utazókat a közszemlétől. Emellett a némileg átrajzolt orr és különleges felnik emelik a modell státusát.
A hatalmas teret különösen finom bőrök, gazdag párnázottság, teljes kárpitozás és elektronikus személyre szabhatóság jellemzi. Menet közben az utat sztereokamerával pásztázó légrugózás igyekszik elszigetelni a külvilágtól az utast, amiben a különleges hangszigetelés is segít; „a világ leghalkabb autója” – szól a gyártó ígérete.
A hátsó ülések masszázsfunkciója ezen a szinten már természetes, s a kínálatban olyan különlegességeket is megtalálunk, mint a feszítést elektromos mozgatással önállóan megszüntető biztonsági öv, amelybe légzsákot is építettek, veszélyt észlelve pedig automatikusan feszesíti önmagát. A modell sofőrös jellegét erősítendő, az elöl és hátul ülők közötti kommunikációhoz mikrofonokat szereltek be. A hangrendszer is megér egy misét: a Burmester autóba készített legjobb alkotása 24 hangszórót dolgoztat 24 csatornán erősítve, összesen 1540 watt teljesítményt és pazar hangzást szavatolva.
Kezdetben a legexkluzívabb S osztály 600-as formában, azaz 530 lóerő és 830 newtonméter leadására képes biturbó hatliteres V12-essel lesz megvásárolható, később pedig az 500-as néven futó biturbó 4,7 literes V8-as hátsó- és összkerékhajtással is bekerül a kínálatba 456 lóerővel és akár 8,9 l/100 km-es vegyes fogyasztással. A tizenkét hengeres erőforrás kerek öt másodperces 0–100-as sprintet tesz lehetővé, a V8-as ennél alig lesz lassabb, köszönhetően a hét- helyett kilencfokozatú bolygóműves automata váltónak is.
A forgalmazás 2015 februárjában kezdődik. Az árakról egyelőre hallgat a gyártó, mi nem lennénk meglepve 70 millió forintos árcédula láttán, de az ár a rendkívül gazdag személyre szabási lehetőségeket kihasználva a 100 milliós határt is megközelítheti.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!