A csúcs: bemutatkozott a Mercedes-Maybach S 600

A Mercedes-AMG után új almárkát nyitva a gyártó bemutatta minden idők legkényeztetőbb S osztályát.

Szabó Péter
2014. 11. 22. 12:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már megjelenésével azonnal elárulja magát, nem is kell látnunk a hátul lévő feliratot vagy a C oszlopon található Maybach-logót. A legdrágább és legexkluzívabb S osztály jól láthatóan – 200 milliméterrel – hosszabb hagyományos hosszított társainál: teljes hosszúsága 5253, tengelytávja 3365 milliméter. A gyarapodás ellenére a hátsó ajtók 66 milliméterrel rövidebbek, ami lehetővé tette egy köztes oszlop kialakítását, amely takarja a hátul utazókat a közszemlétől. Emellett a némileg átrajzolt orr és különleges felnik emelik a modell státusát.

A hatalmas teret különösen finom bőrök, gazdag párnázottság, teljes kárpitozás és elektronikus személyre szabhatóság jellemzi. Menet közben az utat sztereokamerával pásztázó légrugózás igyekszik elszigetelni a külvilágtól az utast, amiben a különleges hangszigetelés is segít; „a világ leghalkabb autója” – szól a gyártó ígérete.

A hátsó ülések masszázsfunkciója ezen a szinten már természetes, s a kínálatban olyan különlegességeket is megtalálunk, mint a feszítést elektromos mozgatással önállóan megszüntető biztonsági öv, amelybe légzsákot is építettek, veszélyt észlelve pedig automatikusan feszesíti önmagát. A modell sofőrös jellegét erősítendő, az elöl és hátul ülők közötti kommunikációhoz mikrofonokat szereltek be. A hangrendszer is megér egy misét: a Burmester autóba készített legjobb alkotása 24 hangszórót dolgoztat 24 csatornán erősítve, összesen 1540 watt teljesítményt és pazar hangzást szavatolva.

Kezdetben a legexkluzívabb S osztály 600-as formában, azaz 530 lóerő és 830 newtonméter leadására képes biturbó hatliteres V12-essel lesz megvásárolható, később pedig az 500-as néven futó biturbó 4,7 literes V8-as hátsó- és összkerékhajtással is bekerül a kínálatba 456 lóerővel és akár 8,9 l/100 km-es vegyes fogyasztással. A tizenkét hengeres erőforrás kerek öt másodperces 0–100-as sprintet tesz lehetővé, a V8-as ennél alig lesz lassabb, köszönhetően a hét- helyett kilencfokozatú bolygóműves automata váltónak is.

A forgalmazás 2015 februárjában kezdődik. Az árakról egyelőre hallgat a gyártó, mi nem lennénk meglepve 70 millió forintos árcédula láttán, de az ár a rendkívül gazdag személyre szabási lehetőségeket kihasználva a 100 milliós határt is megközelítheti.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.