Audi: nagykupé és mérgezett RS4 Los Angelesben

Az Audi a Los Angeles-i autószalonra hangolva lerántotta a leplet a Prologue névre keresztelt koncepciójáról.

Szabó Péter
2014. 11. 24. 18:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az A8-nál alig rövidebb kupé küldetése egyértelmű: a Mercedes S kupé és a 6-os BMW közé fészkelődve hivatott megtalálni vásárlóközönségét, amely a kifinomult részletek mellett a magas technológiai színvonalat is értékeli. Utóbbit egyebek között a világ egyik legfejlettebb mátrixlézeres fényszórója szolgáltatja, amely kompakt mérete révén jó kísérője az éles vonalaknak. A kissé túlzottan széles kialakítás és a 22 hüvelykes kerekek a tanulmány sajátjai maradnak, de a Citroen C6-éra emlékeztető süllyesztett, homorú hátsó szélvédő megmaradhat a nagyszériának is, ha megfelelő fogadtatásra talál a közönségben.

Belül nem cifrázták túl a tervezők: nemes anyagokból, bőrből, fából és alumíniumból azért akad szép számmal, az összkép inkább letisztultságot áraszt, mint a hedonista örömök halmozását. A technológia itt is előtérbe kerül a számos érintőképernyő és felület révén, s az intelligens kulcs funkcióját is továbbgondolták a tervezők. Mi az, ami mindig velünk van? Hát persze, a telefonunk – a Prologue ez alapján azonosítja a vezetőt és szabja személyre a legapróbb beállításokat is. Érdekesség, hogy a hátsó fejtámlák automatikusan működnek: ha az érzékelők megsúgják, hogy utas szállt be hátra, egy elektromotor felemeli őket, majd a fotelek kiüresedésével ismét a visszahúzódnak, javítva a hátralátást.

A tanulmányautó erejét az S8-ból is ismert biturbó, négyliteres V8-as adja, nem is akármilyen formában. Ezúttal 605 lóerőt és 750 newtonmétert préseltek ki belőle a tervezők, az erőt nyolcfokozatú bolygóműves automata váltó kezeli és továbbítja az összkerékhajtáshoz. A végeredmény: hátsókerék-hajtású szuperautókat megalázó 3,7 másodperces 0–100-as sprint.

Emellett bizony eltörpül az Audi RS4 képessége, pedig a nagy fordulatszámú, 4,2 literes, V8-as szívómotorja is tartogat örömöket. A korosodó modell kombi verziója ma már formailag nem üt akkorát, így az Audi Exclusive részlege különleges méregzöld fényezéssel dobta fel a típust egy egyszeri tanulmány erejéig, szemléltetve a gyártó személyre szabási lehetőségeit. A zöldségből belülre is jutott: az Alcantara sportülések feketeségét mérges hangulatú betétek dobják fel.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.