Az Audi újragondolja a Quattro-tanulmányt

Már közel négy év telt el azóta, mióta az Audi először bemutatta a Quattro-tanulmányt.

Kenéz Tibor
2014. 11. 26. 17:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A modell a későbbiekben a négykarikások lézeres fényszórójával is bemutatkozott. Most újra előkerültek a tervek, melyekről maga Marc Lichte beszélt. A németek nemrégiben kinevezett, formatervezésért felelős igazgatója hatalmas lendülettel vágott bele újdonsült munkájába, amit a nemrég bemutatott Prologue-tanulmány is jól mutat. Az úriember most egy nyilatkozatában a sokak által eddig hiába várt Quattróról árult el néhány örvendetes titkot: „Újraindítottuk a projektet, és minden eddiginél extrémebb végeredményt szeretnénk letenni az asztalra. Minden más egyelőre maradjon titok és legyen majd meglepetés.”

A szakember az extremitás fokozását nyilvánvalóan a külső megjelenés tekintetében értette, hiszen a 700 lóerős összteljesítménnyel rendelkező, konnektorról tölthető, hibrid hajtáslánccal szerelt sportkupé aligha lehetne ennél is vadabb menetteljesítmények terén. A 0-100-as sprintet 3,7 szekundum alatt teljesíti a vörös koncepcióautó, míg fogyasztása – persze csak az 50 kilométeres elektromos hatótáv kihasználásával – mindössze 2,5 literre adódik, ami egy dupla turbós, négyliteres V8-astól irigylésre méltó eredmény.

 

A valóban kissé visszafogott külsőtől tehát nagy valószínűséggel elbúcsúzhatunk, hiszen azt az Audi legújabb formanyelvének sajátosságai alapján rajzolhatja majd meg Lichte úr. A lemezek alatt is biztosan modernizálják az autót, de a benzines-elektromos hajtáslánc könnyedén megmaradhat a későbbiekben is. A főtervező a négykarikások Tesla Model S ellen harcba szálló modelljéről is ejtett néhány szót, mely elmondása szerint egy vadonatúj platformra épül majd, és bár különbözni fog a normál modelljeiktől, nem kell radikális megoldásokra számítanunk. Azt is elárulta, hogy a következő évek autószalonjainak valamelyikén nagy valószínűséggel megmutatják majd az autót koncepció formájában, mielőtt megjelenne a szériagyártású változat.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.