Az újdonság egyelőre jóval merészebb, mint a szériaváltozat, amelyet az is mutat, hogy a lemezek alá hidrogénes üzemanyagcellás hajtást álmodtak a tervezők. A cél egyértelmű: kedvező árfekvésű, vagány kialakítású, többcélú modell létrehozása, amellyel új, fiatal vásárlókat vonzanának a márkához. A Mercedes–Benz sorban hatodik SUV modelljén a jól ismert külső megoldásokat találjuk, némi csavarral fűszerezve. A végeredményben kiszúrhatjuk az AMG-GT dinamikus formáit, igaz, a meglehetősen kompakt méretek kedvessé, bohókássá teszik azokat.
A maga 4,1 méteres hosszával a G-Code 317 mm-rel rövidebb, mint az eddigi legkisebb GLA, és az 1,9 méteres szélesség is vélhetően csak a tanulmány sajátja lesz – a szériaverzió kevésbé lesz radikális ebben a tekintetben. Formailag a feketére fényezett A-oszlop valószínűleg megmarad, amely a B-oszlop hiányával együtt a tető lebegő érzetét kelti. A tanulmány lemezei alatt az új üzemanyagcellás B osztály hajtásláncának előfutára található. A 2017-ben érkező egyterű hidrogénnel üzemelő belső égésű turbómotort kap, melynek munkáját egy a hátsó tengelyen elhelyezett elektromotor segíti, összkerékhajtásúvá alakítva az alapból elsőkerekes hajtásláncot. A két erőforrás munkája több üzemmódban állítható, így közlekedhetünk kizárólag hidrogénnel, hibridként és önállóan elektromosan is. Az erőátvitelről dupla kuplungos automata váltó gondoskodik. A hatékonyságot a legújabb fejlesztésű energia-visszanyerő rendszer fokozza, az akkumulátorokat pedig hálózatról is tölthetjük.
Emellett egy meglehetősen futurisztikus megoldással is készültek a Mercedes–Benz tervezői. A G-Code úgynevezett „multivoltaikus” fényezése naperőműként elektromos energiát képes termelni, ha napfény éri, a menetszél pedig elektrosztatikus energiát gerjeszt benne, amivel tovább tölthetők az akkumulátorok. Kérdés persze, hogy ezt a megoldást mikor köszönhetjük szériában, de valószínűleg a mérsékelt fokú hatékonyság és az annál magasabb költségek következtében ez még sokáig a tanulmányok kiváltsága lesz.
További érdekességként itt is megtaláljuk az Audi által már szériába tervezett, elektromos energiát termelő lengéscsillapító- és rugórendszert, amely a futómű mozgásait kihasználva tölti az akkumulátorokat. Hogy ez összességében milyen hatótávra elég mekkora teljesítmény mellett, arról a gyártó hallgat, így messzemenő következtetéseket még nem tudunk levonni a szériagyártású, üzemanyagcellás B osztállyal kapcsolatban sem.
A G-Code szériaverziójának lemezei alatt kizárólag négyhengeres benzines és dízelmotorokat találunk majd, mindegyiket turbófeltöltéssel. A motorkínálatot a márkák együttműködései következtében a Renault-tól érkező kisebb erőforrások is bővítik, így számíthatunk egy 1,2 literes benzines turbómotor érkezésére is.
Az apró SUV megjelenését követően érkezik a GLK új generációja, amely GLC nevet, dinamikusabb vonalakat és magasabb pozicionálást kap. Ennek részeként készül majd belőle GLC 63 AMG kivitel, négyliteres, biturbó V8-assal. A frissítés során a tervek szerint az ML is új nevet kap: a GLE-re keresztelt SUV nagyon erős ráncfelvarrást kap, a későbbiekben pedig kupés jelleggel, a BMW X6 ellenfeleként is érkezik. Ezzel még mindig nincs vége: a GL helyett GLS néven érkező típus a felső kategóriában kíván érvényesülni a Range Rover és a Bentley SUV ellenében, ennek érdekében 2016-ban erőteljes frissítés érkezik.
Természetesen nem feledkezhetünk meg a jó öreg G osztályról sem, amely a klasszikus terepesek kedvelőit továbbra is boldoggá teszi, talán még jobban, mint eddig: esetében az elmúlt 35 év legnagyobb ráncfelvarrására készül a Mercedes–Benz, 2017-ben komoly változásokra számíthatunk. A gyártó új, pekingi kutatóintézetének megnyitóján bemutatkozott G-Code végső verziója már fejlesztés alatt áll, így nem lenne meglepő, ha a szériaverziót már jövőre megszellőztetné a márka, hogy az első példányok kulcsait még 2016 év elején átvehessék a leendő tulajdonosok.