Az újdonság egyelőre jóval merészebb, mint a szériaváltozat, amelyet az is mutat, hogy a lemezek alá hidrogénes üzemanyagcellás hajtást álmodtak a tervezők. A cél egyértelmű: kedvező árfekvésű, vagány kialakítású, többcélú modell létrehozása, amellyel új, fiatal vásárlókat vonzanának a márkához. A Mercedes–Benz sorban hatodik SUV modelljén a jól ismert külső megoldásokat találjuk, némi csavarral fűszerezve. A végeredményben kiszúrhatjuk az AMG-GT dinamikus formáit, igaz, a meglehetősen kompakt méretek kedvessé, bohókássá teszik azokat.
A maga 4,1 méteres hosszával a G-Code 317 mm-rel rövidebb, mint az eddigi legkisebb GLA, és az 1,9 méteres szélesség is vélhetően csak a tanulmány sajátja lesz – a szériaverzió kevésbé lesz radikális ebben a tekintetben. Formailag a feketére fényezett A-oszlop valószínűleg megmarad, amely a B-oszlop hiányával együtt a tető lebegő érzetét kelti. A tanulmány lemezei alatt az új üzemanyagcellás B osztály hajtásláncának előfutára található. A 2017-ben érkező egyterű hidrogénnel üzemelő belső égésű turbómotort kap, melynek munkáját egy a hátsó tengelyen elhelyezett elektromotor segíti, összkerékhajtásúvá alakítva az alapból elsőkerekes hajtásláncot. A két erőforrás munkája több üzemmódban állítható, így közlekedhetünk kizárólag hidrogénnel, hibridként és önállóan elektromosan is. Az erőátvitelről dupla kuplungos automata váltó gondoskodik. A hatékonyságot a legújabb fejlesztésű energia-visszanyerő rendszer fokozza, az akkumulátorokat pedig hálózatról is tölthetjük.
Emellett egy meglehetősen futurisztikus megoldással is készültek a Mercedes–Benz tervezői. A G-Code úgynevezett „multivoltaikus” fényezése naperőműként elektromos energiát képes termelni, ha napfény éri, a menetszél pedig elektrosztatikus energiát gerjeszt benne, amivel tovább tölthetők az akkumulátorok. Kérdés persze, hogy ezt a megoldást mikor köszönhetjük szériában, de valószínűleg a mérsékelt fokú hatékonyság és az annál magasabb költségek következtében ez még sokáig a tanulmányok kiváltsága lesz.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!