Bemutatta konnektoros hibrid rendszerét a BMW

Kétliteres turbómotor ad randevút rögtön két elektromotornak.

Szabó Péter
2014. 11. 28. 17:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 5 GT testében bemutatott rendszer egy tankolással közel 600 kilométer hatótávot biztosít, amelyből az akkumulátorok ereje 100 kilométer elektromos menetet biztosít. Ez már több, mint a legtöbb autós napi ingázása, így elmondhatjuk, hogy ezúttal már a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad. Annál is inkább, mert a teljesítmény terén sem kell kompromisszumot kötni. A kétliteres, közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotor teljesítménye 231 lóerő. A két elektromotor az i3 hajtóegységének módosított verziója, elöl 204, hátul 272 lóerő maximális teljesítménnyel.

Megfelelő akkumulátorral ez 680 lóerő rendszerteljesítményt és körülbelül 1020 newtonméter nyomatékot eredményez, amely már több mint elegendő ahhoz is, hogy egy Rolls-Royce motorházteteje alá beköltözzön. Egyszerű hibridként 6 litert fogyaszt, ami ha eltekintünk a 680 lóerőtől, nem különösebben szép adat, ez a rendszer plusz tömegével magyarázható – ha lenne kétliteres turbós benzines 5 GT, az 6,8 literes fogyasztással üzemelne, vagyis nem nehéz belátni, hogy a rendszer igazi előnye a 100 kilométeres elektromos hatótáv.

Az 5 GT-alapú koncepcióban 20 kilowattórás lítium-ionos akkumulátor táplálja az ideális esetben a hajtás kétharmadát végző elektromotorokat. A csomagot a váltóalagútban, valamint a hátsó ülések alatt helyezték el a mérnökök. A helyteremtés érdekében a benzintartály mindössze 30 literes.

Az elektromos hajtás oroszlánrésze egyébként a hátsó kerekeken át kerül az útra. Az alaphelyzetben generátorként szolgáló első elektromotor szükség esetén, így például padlógáznál vagy tapadáshiánykor száll be a játékba, ugyanúgy a nyolcfokozatú bolygóműves automata váltón át leadva a teljesítményt, mint a szintén elöl hajtó benzinmotor.

A plusztömegről nem nyilatkoztak a gyáriak, de annyit elárultak, hogy az 5 GT Power eDrive prototípus menetteljesítménye lepipálja a biturbó, 4,4 literes V8-assal szerelt, 449 lóerős szériaváltozatét, vagyis 4,8 másodpercnél jobb 0–100-as sprintre számíthatunk esetében.

A rendszer egyik előnye a sokszínűsége: akkucsomagtól és az elektromotorok mennyiségétől függően 260-tól egészen 680 lóerőig nyújt választékot az érdekes alternatíva, amely erőteljesen növelheti a márka előnyét a károsanyag-kibocsátási versenyben.

A technológia sorozatgyártású premierjét a luxuskategóriában várjuk: a hajtásláncot kezdetben az érkező Rolls suv vagy a Phantom, illetve a Ghost utódja kaphatja meg, továbbá a 2017-ben érkező BMW X7, valamint a 7-es új nemzedéke.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.