A gyártó hivatalosan is bejelentette a típust, amely a nagyközönség előtt a modell legfontosabb piacán, az Egyesült Államokban (a Los Angeles-i szalonon) mutatkozik be – azonban már az árak is ismertek és rendelhető a hobbiterepes, akár hazánkban is. A márkát ismerve nem meglepő, hogy a frissítés után erősebb és takarékosabb, vagyis hatékonyabb lett a Cayenne GTS, mi azonban mégis kissé szomorúan olvastuk a sajtóanyagot. Hogy miért? Az előd fantasztikus hangú – tényleg hátborzongatóan szóló – 4,8 literes szívó V8-as motorja sajnos a múlté, a sportmotor helyét pedig annak a 3,6 literes kétturbós V6-osnak a némileg felcsavart változata veszi át, amit a Macan Turbóban ismerhettünk meg.
A menetteljesítmények terén persze nem hogy visszalépést, de rögtön fejlődést hoz az új szív. A 420-ról 440 tagúra ugró ménes, valamint az 515 helyett immár 600 Nm-es csúcsnyomaték (ráadásul a turbófeltöltőknek köszönhetően mindkét érték széles tartományban elérhető) révén a 0–100 km/h-s sprintidő például jó fél másodpercet javult – mostantól rajtautomatikával mindössze 5,1másodperc alatt teljesíti a dögnehéz óriás a műveletet (rajtprogram nélkül 5,2 másodperc alatt), végsebessége pedig 262 km/h.
Ennek ellenére a számok önmagukban nem képesek visszaadni egy nagyon fontos tényezőt, a hangulatot és az érzelmet, ami sportmodellről lévén szó a GTS esetében különös fontossággal bír – és a GTS esetében szériában járó sport kipufogórendszer ide vagy oda, az ördögi szívó V8-as motor érzelmileg biztosan sokkal többet ad. Azonban kár siránkozni, az emissziós normák ’elvitték’ az előd lelkét. A hiányért a gyári adatok szerint mintegy 1 literrel alacsonyabb fogyasztás igyekszik kárpótolni, így az újdonság gyári vegyes étvágya éppen megáll 10 liter alatt; persze ember legyen a talpán, aki ezt akár meg is tudja közelíteni. Az alapokat a Cayenne S jelentette, így a GTS-nél is nyolcsebességes, start/stop rendszeres és vitorlázni is képes Tiptronic S automataváltó gondoskodik az erőátvitelről, az összkerékhajtás pedig természetesen széria.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!