Felfrissült az Audi legkisebb crossovere

Kis lépések hosszú sorozatával frissítette fel az Audi a legkisebb crossoverét.

Szabó Péter
2014. 11. 10. 12:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hangsúlyosabban meghúzott hűtőrácson és az új fényszórókon kívül vajmi kevés árulkodik a Q3 frissítéséről az elődhöz hasonlítva. Opcionálisan az alapból xenon fényszórókat LED-es egységekre cserélik a gyáriak, amelyek már a dinamikus irányjelző fényeket is magukban foglalják.

A futóművet a kényelem jegyében hangolták át a mérnökök, az összkerékhajtás átdolgozása pedig a modell egyensúlyán javított: átlagosan már csak a teljes tömeg 58 százaléka terheli az első tengelyt. Az automatikus utánfutó-felismerés szintén újdonság, amelyhez a vontatmányt stabilizálni képes ESP is jár. Belül aktualizált navigációs és audiorendszerek hozzák az újszerű hangulatot, miközben a személyre szabásról új felszereltségi csomagok, kárpitok és betétek gondoskodnak.

A motorkínálat három-három benzines és dízel turbómotorból áll, a frissítés hatására az immár egytől egyik Euro 6-os motorok átlagosan 17 százalékkal alacsonyabb fogyasztással és szén-dioxid-kibocsátással állnak rajthoz. Az indulót az 1,4 literes TSI 120 lóerős verziója adja, a hagyományos modellsorozat csúcsán pedig a 220 lóerős kétliteres turbómotor áll.

A köztes kínálat valószínűleg legnépszerűbb tagjai a hengerlekapcsolással elérhető 1,4 literes benzines turbómotor és a kétliteres „clean diesel” lesznek, amelyek 150 lóerőt tudnak felmutatni. Előbbi 9,2 másodperces gyorsulási értékkel ruházza fel a Q3-at, miközben benzines mivoltát meghazudtolóan a gyáriak szerint mindössze 5,5 literrel beéri vegyes használat mellett 100 kilométeren. A dízel variáns csak egy hajszállal lassabb, miközben 4,4 l/100 km-es adatot ígér.

Az RS Q3 öthengeres, 2,5 literes turbómotorja 30 lóerővel és 30 Nm nyomatékkal gazdagodva immár 340 lóerőt és 450 Nm nyomatékot képes produkálni. Ezt hétfokozatú dupla kuplungos automata váltó továbbítja az összkerékhajtás irányába, hogy amikor igazán sietünk, akkor immár 4,8 másodperces 0–100-as sprintet tegyen lehetővé, a változatlanul 250 km/h-ban limitált végsebesség mellett. Hangulatfokozóként új kipufogórendszert kapunk, amely állítható mivoltának köszönhetően még kellemesebb hangaláfestést nyújt a száguldáshoz.

A frissített Audi Q3 első példányai februárban érkeznek meg, az árak terén mindössze minimális változással, így várhatóan 7,7 millió forint magasságában juthatunk hozzá a legszerényebb típushoz, míg az RS Q3-ért legalább 15,2 milliót kell majd fizetni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.