Hatalmas tőkeinjekcióval újulhat meg a FIAT

Tudvalevő, hogy a FIAT nehéz időszakon megy keresztül, ami a fejlesztéseik mérsékelt mivoltából jól látszik.

Kenéz Tibor
2014. 11. 10. 6:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár az olaszok nemrég mutatták be vadonatúj kis crossoverüket, a jól sikerült 500X-et, a konkurensekhez képest így is tetemes a hátrányuk, amit jól mutat a sokadszorra is csak frissített Punto, a Bravo vagy éppen a Linea helyzete is. Úgy tűnik, hogy a vezetés megelégelte ezt a helyzetet, és egy közel 250 milliárd forintos befektetéssel újítaná meg kompakt palettáját.

A hatalmas összeget a – hazánkban egyébként már nem is kapható – ötajtós Bravo, a szedán Linea és az anno Stilo MultiWagonként ismert, majd a generációváltáskor Cromára keresztelt kombi utódlására szánják, ami örvendetes lépés a FIAT-tól, tekintve, hogy mindegyik modell bőven megérett már a váltásra. A 2016-tól érkező újdonságok a Törökországban található üzemben készülnek majd, és a gyáriak optimista becslései szerint a szedánból 580 ezer (130 milliárdos befektetéssel), míg az ötajtósból és a puttonyosból összesen 700 ezer példány (120 milliárdból) készül majd.

A beruházást még idén megkezdik a gyáriak, míg a tervezett darabszámokat 2016 és 2023 között próbálják meg elérni – ami éppen egy modellciklusnak felel meg – leginkább az európai piacokon. Mindhárom típus, akárcsak az 500X, az 500L platformjára épül majd, míg az összeszerelésük Bursában folyik majd, ahol a jelenlegi Linea, Doblo és Fiorino mellett a Peugeot Bipper, az Opel Combo és a Citroën Nemo gyártása is helyet kap.

 

A jelenlegi Bravo gyártását egyébként megszüntették az olaszok hazai, cassinói gyárukban, így ezentúl csak Brazíliában készül majd a kompakt. Természetesen a Puntóról sem feledkeztek meg a FIAT-nál. A kisautó vadonatúj generációja szintén 2016 környékén érkezhet majd, az 500-as családba olvasztva. Arról egyébként nincs információnk, hogy a fent említett kompakt modellek megőrzik-e függetlenségüket, vagy őket is valamilyen módon a divatos kisautó égisze alá rendelik majd. Mindenesetre az biztos, hogy a FIAT-ra ráfér a megújulás, és kíváncsian várjuk, hogy miként tud majd visszatérni a gyártó a kompakt kategóriába.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.