A boltokba akár már jövőre megérkező autó kékvérűségét a tanulmány fényezése is jelzi. A hozzá társuló ezüstös betétek már ismerősek a Rolls-Royce hasonszőrű modelljeiről, és remekül feldobják az összképet.
Az alapok nem változtak: a körülbelül 5,4 méter hosszú és közel 2 méter széles modell 2,5 tonnás tömegét a klasszikus, 6,75 literes, V8-as motor mozgatja. Az erőforrás különlegessége, hogy ugyanekkora térfogatú elődje már az első Mulsanne-ban, 1980-ban is megtalálható volt, sőt a leghíresebb brit V8-as tulajdonképpen már 1969-től a márkánál szolgál. Azért azt korántsem mondhatjuk, hogy változatlan formában került át a kizárólag Bentley által fejlesztett modellbe – utóbbira egyébként az elmúlt közel nyolcvan évben nem volt példa –, ugyanis a mostani reinkarnáció már 537 lóerő leadására képes. Ennél is figyelemreméltóbb a szedánénál kövérebb, 1100 newtonméteres nyomaték, amely már 1800-as fordulaton a sofőr rendelkezésére áll. Két turbófeltöltő segíti az erőforrást, amely a nyolcfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás tolmácsolásával mintegy 5,2 másodperc alatt képes felgyorsítani álló helyzetből 100 km/h-ra a hatalmas testet, s a gépezet a gázpedál kitartó nyomásával akár 290 km/h-ra is felgyorsul.
Az étvágy, és a környezetvédelem persze nem volt fő szempont a fejlesztésnél, amiről a 17 literes fogyasztási adat is árulkodik. Ha már adatok: elöl 400, hátul 370 milliméter átmérőjű, belső hűtésű féktárcsák dolgoznak, a hajtűkanyaroktól pedig már előre retteghetnek a sofőrök: a 12,6 méteres fordulókör bonyodalmakat szülhet egy-egy élesebb fordulóban.
A leendő tulajdonosok számára a beltér számít majd legjobban, és ez az a fejezet, ahol különösen remekel a luxusmodell. Újdonságot jelent a komfortcsomag, amely lábtámaszokkal és még kényelmesebb fejtámlákkal kényezteti a hátul ülőket, és zavartalan nyugalmukat függönyökkel is biztosítani igyekszik. A már alapból 14 hangszórós audiorendszert némi felár ellenében 2200 wattos Naim gyártmányúra cseréli a gyártó, ez már 20 hangszóróval szolgálja ki az elegáns koncerttermekhez szokott füleket.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!