Kivetkőzött luxus: eldugta tetejét a Bentley Mulsanne

Egyelőre koncepció formában méri fel a hamisítatlan luxuskabrió iránti keresletet a Bentley.

Szabó Péter
2014. 11. 20. 17:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A boltokba akár már jövőre megérkező autó kékvérűségét a tanulmány fényezése is jelzi. A hozzá társuló ezüstös betétek már ismerősek a Rolls-Royce hasonszőrű modelljeiről, és remekül feldobják az összképet.

Az alapok nem változtak: a körülbelül 5,4 méter hosszú és közel 2 méter széles modell 2,5 tonnás tömegét a klasszikus, 6,75 literes, V8-as motor mozgatja. Az erőforrás különlegessége, hogy ugyanekkora térfogatú elődje már az első Mulsanne-ban, 1980-ban is megtalálható volt, sőt a leghíresebb brit V8-as tulajdonképpen már 1969-től a márkánál szolgál. Azért azt korántsem mondhatjuk, hogy változatlan formában került át a kizárólag Bentley által fejlesztett modellbe – utóbbira egyébként az elmúlt közel nyolcvan évben nem volt példa –, ugyanis a mostani reinkarnáció már 537 lóerő leadására képes. Ennél is figyelemreméltóbb a szedánénál kövérebb, 1100 newtonméteres nyomaték, amely már 1800-as fordulaton a sofőr rendelkezésére áll. Két turbófeltöltő segíti az erőforrást, amely a nyolcfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás tolmácsolásával mintegy 5,2 másodperc alatt képes felgyorsítani álló helyzetből 100 km/h-ra a hatalmas testet, s a gépezet a gázpedál kitartó nyomásával akár 290 km/h-ra is felgyorsul.

Az étvágy, és a környezetvédelem persze nem volt fő szempont a fejlesztésnél, amiről a 17 literes fogyasztási adat is árulkodik. Ha már adatok: elöl 400, hátul 370 milliméter átmérőjű, belső hűtésű féktárcsák dolgoznak, a hajtűkanyaroktól pedig már előre retteghetnek a sofőrök: a 12,6 méteres fordulókör bonyodalmakat szülhet egy-egy élesebb fordulóban.

A leendő tulajdonosok számára a beltér számít majd legjobban, és ez az a fejezet, ahol különösen remekel a luxusmodell. Újdonságot jelent a komfortcsomag, amely lábtámaszokkal és még kényelmesebb fejtámlákkal kényezteti a hátul ülőket, és zavartalan nyugalmukat függönyökkel is biztosítani igyekszik. A már alapból 14 hangszórós audiorendszert némi felár ellenében 2200 wattos Naim gyártmányúra cseréli a gyártó, ez már 20 hangszóróval szolgálja ki az elegáns koncerttermekhez szokott füleket.

Természetesen az összes ma megtalálható elektronikai csatlakozóval és lejátszóval már alapfelszereltségként rendelkezik a kocsi, a funkciók részletes irányítására egy nyolchüvelykes érintőképernyő használható, amely igény szerint képes elrejteni magát, hogy a klasszikus belső tér rajongóinak is kedvére tegyen.

Egyetlen Grand Convertible belső terének legyártásához százhetven munkaórára van szükség – egyedül a kormányon tizenöt órát dolgoznak –, ami jelzi, hogy a hatalmas összegért cserébe igazán körültekintően készítik el az autót.

Természetesen a modell szinte összes porcikája személyre szabható, huszonnégy bőrszín és rengetegféle faborítás közül lehet választani, de kérésre – és természetesen némi felár ellenében – szinte akármilyen igényt kielégít a gyártó, persze a józan ész határain belül. Éppen ezért már szinte említésre sem méltó, hogy néhány új fényezés és betét is bekerült a szériakínálatba, hiszen már eddig is a luxus ötven árnyalata vette körül az utasokat. Igaz, a kimondottan az autóhoz készült bőröndkészletre valószínűleg már több tulajdonos is várt – most már az ő igényeiket is kielégíti a gyártó.

A költségekről természetesen szerényen hallgat a Bentley, de ha sorozatgyártásba kerül a nagy kabrió – márpedig erre minden esély megvan –, a hazai forgalomba helyezéssel már az alapváltozatért is közel 100 milliót kell otthagynunk. A nyitott autózást kevésbé kedvelők számára jó hír lehet, hogy a vászontetős Grand Convertible után Grand Coupé is tervben van.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.