Az autó a V40 Cross Country után – nem az XC szériába tartozó típusként – másodikként kapta meg a marcona külsőre utaló utónevet. A gyáriak pedig ezúttal még komolyabban gondolták a zord körülményekre való felkészítést, hiszen a V40 4 centiméteres emelése után a V60-nál már 65 milliméterrel lett magasabb a Cross Country verzió, ami még némelyik hobbiterepesnél is komolyabb képességekkel ruházhatja fel az autót – már ami a dagonyázást illeti. Természetesen nem csak a gólyalábakat kapjuk az extracsomaghoz: magas profilú gumiabroncsok, komolyabb alvázburkolat és a négykerekűt körben védő, fényes műanyag burkolatt is jár, amelyek sokkal marconábbá teszik a megjelenést.
Bár az utastérről egyelőre nem osztottak meg velünk fotókat a svédek, a V40 mintájára nagy valószínűséggel nem számíthatunk semmilyen újdonságra odabent. Legfeljebb a Cross Country feliratot vélhetjük majd felfedezni néhány helyen, ahogyan egyébként kívül sem fukarkodtak az utónév megjelölésével a gyáriak.
Az erőforrások tekintetében a normál V60-nál jóval szűkebb paletta áll rendelkezésünkre, ha mindenképpen Cross Countryt szeretnénk. Az autó kizárólag dízelmotorral lesz kapható: a régebbi öthengeres, 2,0 literes, 136 lóerős változatot D3, míg a vadonatúj négyhengeres, 181 lóerős verziót D4 néven találhatjuk meg az árlistában.
Az újdonság az elsőkerék-hajtás mellett természetesen összkerékhajtással is elérhető lesz, hogy teljes legyen a terepes élmény. A Volvo elmondása szerint a V60 Cross Country arra hivatott, hogy sportos, de mégis kényelmes körülmények között nyújtsa a felfedezés szabadságát. A hamarosan kezdődő Los Angeles-i autószalonon bemutatkozó terepesített kombit egyébként jövő év elejétől kezdik el bevezetni, míg az első példányok nagy valószínűséggel csak június környékén érkeznek majd meg a kereskedésekbe.