Ledobta tetejét a Lexus RC: itt az LF–C2 tanulmány

A gyártó utolsó kabriója nem igazán ragadt meg az emberek fejében, de a következő mély nyomokat hagyhat.

Kenéz Tibor
2014. 11. 23. 6:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azért, hogy ez még egyszer ne fordulhasson elő, a gyáriak most igazán impozáns koncepcióval álltak elő, mely tulajdonképpen az RC kupé megskalpolt változata. Az LF–C2 néven bemutatott újdonság jellegzetesen tanulmányos külsőt kapott, hiszen a mérnökök nem csupán megszabadították tetejétől az RC-t, hanem a látványelemekkel is feldobták: különleges eljárással készült aranysárga fényezéssel, speciális hűtőráccsal, agresszívebb lökhárítókkal, extrém, húszhüvelykes keréktárcsákkal. A fényszórók sem maradtak érintetlenül, s a csomagtérfedél két púpja is egyediséget kölcsönöz az LF–C2-nek.

„Ez a kocsi megmutatja, hogy milyenek lesznek a Lexus autói a jövőben. Azt közvetíti a vásárlók felé, hogy a Lexus milyen odaadással törekszik az érzelemdús formák létrehozására, nem is beszélve a kivételes vezetési élmény elérésének szenvedélyéről” – mondta Jeff Bracken, a márka egyik alelnöke és ügyvezető igazgatója.

Belül szintén az RC vonásai köszönnek vissza, persze jóval futurisztikusabb formában. A 2+2 üléses kabint fehér bőrrel volták be, a középkonzolon az eddig ismert kezelőszervek helyén egy hatalmas érintőképernyős kezelőfelületet láthatunk, felül pedig továbbra is megmaradt a besüllyesztett megjelenítő, amelyet az automata váltó mögötti érintőpaddal tudunk irányítani. Ezt a megoldást egyébként pont az RC-ben köszönthettük először. A belső tér egyébként a sportosságot és az eleganciát egyszerre hivatott közvetíteni. Előbbit nem kell különösebb magyarázattal illetni, utóbbit a középső légbefúvók között megőrzött analóg órával és a finom anyagokkal oldották meg a mérnökök.

A tanulmányautó hajtásláncáról nem osztottak meg velünk információkat a lexusosok. Jó eséllyel az RC F 450 lóerős, ötliteres V8-asa dolgozik a motorháztető alatt.

Az LF–C2 legfontosabb feladata, hogy felmérje a vásárlói igényeket egy esetleges RC kabrió érkezése előtt. Ha pedig a gyáriak úgy látják, akkor rövid időn belül piacra is dobhatják a nyitott tetejű prémium-középkategóriást, hiszen már a koncepció esetében is gyakorlatilag a sorozatgyártású verziót alakították át tanulmányautóvá.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.