Az alapos átalakítás hatására az apró roadster igazi célszerszámmá vált. Miközben eddig az élménytermelés volt a feladata, mostantól a sebesség és a gyorsaság hajhászása a célja. Ennek érdekében kompromisszummentes futómű, versenyabroncs, új kipufogórendszer és bukókeret került a típusba, amely átfogó diétán is átment, hogy 900 kiló környékére csökkentsék a modell üres tömegét.
A hivatalos adatokkal adós maradt a gyártó, de annyit még tudni lehet, hogy a hátsókerék-hajtású roadster kétliteres szívómotorral érkezik a rajtrácsra, az erőátvitelről pedig a széria hatfokozatú kézi váltó gondoskodik, mint ahogy az önzáró differenciálmű is ugyanaz, amely az utcai verzióban is megtalálható.
A 2016-os szezonban érkező újdonság Észak-Amerika, Európa és Ázsia versenypályáin is megfordul a globális bajnokság keretében, hogy a Mazda saját nevével fémjelzett Laguna Seca versenycsíkon megrendezett utolsó futamon győztest hirdessenek.