A két márka háza tájáról felváltva érkező hírek tengerében ezúttal a Kia a soros, mely egy dedikált hibrid modell elkészítésén dolgozik, méghozzá a Toyota Prius ellenében. A dél-koreai gyártó hivatalosan is megerősítette, hogy a belső berkekben csak DE nevet viselő modell egy számára elkészített platformon érkezik, méghozzá egy új generációs hibrid rendszerrel, melyben egy 1,6 literes benzines és egy elektromos erőforrás házassága adja majd a hajtóerőt. Pontos adatokkal egyelőre nem szolgált a Kia, de annyi biztos, hogy elsőként egy sima hibrid megoldással találkozhatunk majd, melyet a későbbiekben követ egy nagyobb akkucsomaggal érkező, konnektorról tölthető variáns is.
Az újdonság hossza valamivel meghaladhatja majd a 4,3 métert, így hajszálnyival a kompakt kategória fölé lesz pozicionálva. Az egyelőre csak DE néven ismert újdonság formailag leginkább a kisebb crossoverekre hajazhat, behódolva ezzel napjaink uralkodó divatjának. A globális piacra szánt típusnak két fontos feladatot is szán a Kia: az egyik, hogy segítenie kell a márka szén-dioxid-kibocsátási átlagát 95 g/kg-ra mérsékelni, a másik pedig a Toyota Prius piaci részesedésének csökkentése – és ezzel együtt természetesen a dél-koreaiak eladásainak növelése.
A kizárólag hibridként készülő autókkal ellentétben – mint a Prius, vagy a Honda Insight – a Kia villanyos autója sokkal kevésbé különc, az arculatba jobban illeszkedő formatervet kaphat, aminek az előbb említett modellek érdekes formavilágát tekintve sokan örülhetnek majd. Persze néhány aerodinamikai trükköt azért a dél-koreaiak is alkalmaznak majd. Az utastér sem tér el majd gyökeresen a gyártó többi modelljétől: a 2015-ben bemutatkozó új generációs Optima stílusát örökli majd, mely a Volkswagenekre hajazó, letisztult formákból és minőségi anyagokból építkező megoldás lesz.
A gyáriak természetesen alapos piackutatások után ugrottak bele a fejlesztésbe, ugyanis azt tapasztalták, hogy nagy kereslet mutatkozna a dedikált hibrid modellekre, ha azok a fentebb említett típusoknál visszafogottabb formában kerülnének piacra – még ha ez hajszálnyival magasabb fogyasztást is eredményez. Az átlagosabb külsejű DE tehát egy jól megalapozott terv alapján készül, aminek alapja a hagyományosabb külső és a modern, hibrid hajtáslánc.
A márka vezetéséből érkező források szerint az Egyesült Királyságban végzett piackutatás szerint kedvező fogadtatásra várhat az újdonság, melynek platformja fontos szerepet játszik majd a Kia jövőjében, köszönhetően kettős küldetésének a downsizing és az alternatív hajtásláncok terén. Ezek az alapok ugyanis az elkövetkező időkben több új karosszériaváltozat megalkotásához is remek táptalajként szolgálnak majd.