Opel Adam S: megannyi élmény alig 5 millióért

Az Opel Adam eddig nem elsősorban izgalmas vezethetőségéről és menetteljesítményeiről volt híres.

Vajda János
2014. 11. 21. 6:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Aztán amikor meghallottuk, hogy sportos változat piacra dobását tervezte az Opel, már előre dörzsöltük a tenyerünket a tesztautóra várva. Ugyan még nem érkezett el a pillanat, hogy a nemrégiben leleplezett típus megérkezzen hazánkba, Németországban már rendelhető az Adam S névre keresztelt jószág, és alapára annyira nem is eltúlzott: kereken 100 euróval kerül kevesebbe például a terepes kiegészítőkkel és nyitható vászontetővel ellátott Adam Rocks modell szentgotthárdi 1 literes, 115 lóerős turbós benzinmotorral hajtott csúcskivitelénél.

És igaz bár, hogy az S nem kínál nyitható harmonikatetőt szériában, cserébe sokkal nagyobb vigyort garantál a kormány mögött ülők számára. Az 1,4 literes, négyhengeres turbós benzinmotor 150 lóerőt és 220 newtonmétert ad le, ami bizony izgalmas menetteljesítményeket sejtet. Az erőt hatfokozatú kézi váltó továbbítja az első kerekekhez.

A gyári menetdinamikai adatok meggyőzőek: a 0–100 km/h-s sprintet mindössze 8,5 másodperc alatt futja meg az Adam, a 80 és 120 km/h közötti rugalmasságot ötödik fokozatban pedig 7,9 másodperc jellemzi. A végsebesség 210 km/h. Mindemellett nem mondható soknak a 6,4 l/100 km-es gyári vegyes étvágy, azonban ha megjegyezzük, hogy egy azonos teljesítményű, de még dinamikusabb Volkswagen Polo Blue GT például több mint másfél literrel kér kevesebbet enni, máris árnyaltabb a kép kissé – hiába, az Opel egynégyese nem szupertakarékos darab, de legalább erős.

Az Adam S a motor mellett átdolgozott kormányművet, hatásosabb fékeket, sportfutóművet és peres abroncsokat kap – akár 18 hüvelykes kerekekkel és vörös féknyergekkel is rendelhető, belül pedig egyebek mellett Recaro kagylóüléseket kérhetnek a vásárlók. Az első darabok a jövő év elején érkeznek meg, a hazai pontos árak egyelőre nem ismertek, de a németországi adat alapján kalkulálva a Rocks csúcsmodellhez hasonló vételárra számítunk, ami 5,2 millió forintot jelent. Ennyi pénzért pedig a remek Suzuki Swift Sporton kívül nem sok helyen kapni ennyi élményt.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.