Összkerékhajtással is bemutatkozott a Jaguar F-Type

Régebben el sem tudtunk volna képzelni egy sportautót összkerékhajtással, manapság már-már megszokottá válik.

Kenéz Tibor
2014. 11. 07. 17:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Jaguar sem szeretett volna kimaradni a sorból, így az általunk is igazi élményautóként aposztrofált F-Type is bemutatkozik ilyen hajtáslánccal. Az újdonság a Los Angeles-i Autószalonon mutatja meg magát elsőként, s a külső tekintetében sok újdonságot nem fedezhetünk majd fel rajta. Az összkerékhajtásnak természetesen megvannak a maga előnyei és hátrányai is. A legerősebb, 550 lóerős F-Type R Coupe például két tizedet javítva eddigi 100-as sprintjén, már 3,9 másodperc alatt képes a bűvös határra katapultálni magát, míg a végsebesség továbbra is 300 km/h-ra maradt.

Az tehát biztos, hogy a némi súlynövekedés ellenére a négy hajtott kerék bizonyos tempóig képes hatékonyabban hasznosítani a hatalmas erőt, azonban sajnos azt is biztosra vehetjük, hogy ez a változat élményben is kevesebbet nyújt majd hátsókerekes társánál – persze azért így is nagy mókára számíthatnak a jövőbeli tulajdonosok. Az összkerékhajtás egyébként nem csak a legerősebb verzió sajátja lesz, hiszen a gyengébb erőforrásokkal szerelt F-Type-ok is megkaphatják, ahogyan a nyitott tetejű példányok is.

A Jaguar egyébként nem csak újdonságát mutatja be büszkén a tengerentúlon, hanem a British World Land Speed Record Team-mel kötött együttműködéséről is szó esik majd, amelynek keretein belül szeretnének segédkezni az eddigi 1227 km/h-s világcsúcs megdöntésében. A Bloodhound névre keresztelt szuperszonikus jármű elkészítésében nem közvetlenül, mint inkább anyagi támogatással segít majd a brit gyártó.

Visszatérve az F-Type-ra, a Jaguar egyik igazgatója, Ian Hoban így fogalmazott az autóval kapcsolatban: „az összkerékhajtású F-Type-pal az a célunk, hogy a hátsókerékhajtású változat élménydús karakterét megőrizve fokozzuk az autó dinamikáját. Az eredmény pedig egy kiválóan irányítható, teljesítményét a végletekig kihasználó, villámgyors négykerekű lett, mely legyen szó akármilyen időjárási körülményről vagy útviszonyról, képes megállni a helyét.” A számok alapján ebben sikerrel jártak a gyáriak, azonban végső ítéletet csak az első próbák után fogalmazhatunk meg - addig is nézzük meg videón, hogy mire képes az újdonság.

Az immár igencsak tetemesre növekedett F-Type család egyébként a jövőben még tovább hízhat, hiszen az angolok nem zárkóztak el egy esetleges négyhengeres erőforrás beszerelésétől sem, mely az új Ingenium motorcsaládból kerülne ki. Emellett az eddig kizárólag automataváltóval elérhető sportautó a sokak által még mindig az élmények garanciájaként emlegetett manuális szerkezettel is készülhet a későbbiekben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.