Ez a tanulmányautó az Audi új formatervezésért felelős elnökének első komoly munkája a németeknél, amivel szeretne új lendületet adni a sokak szerint kissé unalmassá váló gyártónak – legalábbis ami a végletekig letisztult formatervet illeti. Marc Lichte pedig egyből felülről kezdte, hiszen a találóan csak Prologue (magyarul előszó) névre keresztelt koncepció nemcsak a négykarikások jövőbeli formanyelvét, hanem egyben legújabb zászlóshajójuk arculatát is előrevetítheti.
Az A9-ként emlegetett jármű létjogosultsága persze sok kérdést vet fel, hiszen az A8-as már így is mindent megad luxus terén, amire csak szüksége lehet valakinek. Éppen ezért, az A4-A5 és az A6-A7 párosoknál megfigyelhető párhuzamból következtetve arra juthatunk, hogy az újdonság valószínűleg nem méretben és luxusban fog többet nyújtani, hanem sokkal inkább exkluzivitásban, amit az is jól mutat, hogy közel 5,2 méteres hossza nem jelent lényegi különbséget testvéréhez képest. Az A9 tehát egy óriási – talán négyajtós – kupé lehet majd, akárcsak a Prologue, mely a Mercedes–Benz S osztály Coupéval szállhat majd harcba.
Lichte úr azt is elárulta, hogy melyek azok a múltbéli modellek, melyek nagy hatással voltak rá a tanulmányautó tervezésekor. A gyártó fényes múltját szem előtt tartva az 1989-es Audi 90 quattro IMSA GTO versenyautó, az első A8-as és az eredeti TT vonalait láthatják majd viszont a jó megfigyelők a Prologue-on, ami minden eddigi Audin túllép majd. A tervező elmondása szerint az érzelmek és a sportosság közvetítése fontos szerepet játszott az alkotófolyamatban, miközben a modern megjelenésre is nagy hangsúlyt helyeztek, mely a gyártó előrehaladott technológiai megoldásait hivatott hirdetni, élükön a méltán híres quattro összkerékhajtással.
Először egyébként nem az A9-esen láthatjuk majd viszont az új formai megoldásokat, hanem az új generációs A8-ason, melynek közúti teszteléséhez nemrég fogtak hozzá a mérnökök. A 2016-ban debütáló luxusszedán a hamarosan érkező Q7-hez és a Prologue-hoz hasonlóan az MLB Evo platformra épül. A koncepció bemutatkozására pedig valóban nem kell már sokat várni, hiszen holnap megnyitja kapuit a Los Angeles-i autószalon, ahol az Audi végre teljes életnagyságban megmutatja majd a nagyközönségnek a tanulmányautót.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!