Legyen benzines, V6-os vagy négyhengeres dízel, a Nissan Murano második generációja egész ügyesen teljesített tesztjeinken, a prémium képességeket viszonylag visszafogott árcédulával kombinálva. Időközben azonban már maximálisan megérett a leváltásra, a japánok pedig most kihozták a harmadik generációt. Formailag nem kíván az elődök nyomdokán haladni az újdonság, de ez nem feltétlenül baj. Míg elöl a harmadik Murano inkább az erőteljes benyomásra hajt, amelyet hatalmas lámpatestei és mélyre húzott hűtőrácsa a véglegekig fokoznak, addig az oldalvonal könnyed, elegáns lejtése a jövőbe mutat, a hátsó felemelkedés, valamint a tetőív ívelt lejtése pedig már-már kupés jelleget kölcsönöz neki.
A visszaforduló lámpák és az ívesen görbített felületek összességében érzelmes külsőt adnak – ebben a tekintetben hűek maradtak a sorozathoz a fejlesztők. A bumeráng stílusú lámpák továbbra is a 370Z-t juttatják a nézelődők eszébe, miközben LED-es kialakítást hordanak magukban. A 0,31-es légellenállási együttható viszonylag mérsékelt nagy sebességű fogyasztást sejtet – az elődhöz képest ez 16 százalékos fejlődést jelent. Belül prémiumba hajló minőség tapasztalható, melynek létrehozásában az Infinititől kölcsönzött alkatrészek és megoldások is segítenek.
A műszerfal magassága csökkent az elődökhöz képest, jobb kilátást lehetővé téve, ám az elöl ülőket „körülölelő” fabetét mégis a nyugodt elszigeteltség érzetét keltheti. A vezérlés és a tájékoztatás javát egy 8 colos érintőképernyővel oldották meg a fejlesztők. Az új rendszernek köszönhetően az eddigi 25-ről 10-re csökkent az audio- és navigációs szolgáltatások gombjainak száma. Ha már audiorendszer: a megfelelő aláfestést a Bose biztosítja 11 hangszóróval.
Megújultak az ülések is, amelyek elektromos állíthatóságuk mellett fűthetőek és hűthetőek is. A közel 30 százalékkal nagyobb nyílással rendelkező tetőablak fokozza a tér világosságát. Az előd csomagtere – talán leggyengébb pontja – nagy változáson ment át az új kiadáshoz – a méret alapos növelése mellett a kialakítást is könnyebben használhatóra módosították a tervezők. A gyáriak nem tették közzé, hogy új platformra alapul a Murano, így joggal feltételezhetjük, hogy a harmadik felvonás az előd 4,86 méteres hosszán gazdálkodik. A helykínálattal, a futóművel és az összkerékhajtás munkájával eddig sem volt gondunk, így vélhetően nem döntöttek rosszul a Nissannál az alapok megtartása mellett.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!