Rejtett luxus: bemutatkozik az új Nissan Murano

Úgy tűnik, a Los Angeles-i autószalon nem fogy ki a nagy premierekből. Ezúttal a Nissan a soros.

Szabó Péter
2014. 11. 24. 6:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Legyen benzines, V6-os vagy négyhengeres dízel, a Nissan Murano második generációja egész ügyesen teljesített tesztjeinken, a prémium képességeket viszonylag visszafogott árcédulával kombinálva. Időközben azonban már maximálisan megérett a leváltásra, a japánok pedig most kihozták a harmadik generációt. Formailag nem kíván az elődök nyomdokán haladni az újdonság, de ez nem feltétlenül baj. Míg elöl a harmadik Murano inkább az erőteljes benyomásra hajt, amelyet hatalmas lámpatestei és mélyre húzott hűtőrácsa a véglegekig fokoznak, addig az oldalvonal könnyed, elegáns lejtése a jövőbe mutat, a hátsó felemelkedés, valamint a tetőív ívelt lejtése pedig már-már kupés jelleget kölcsönöz neki.

A visszaforduló lámpák és az ívesen görbített felületek összességében érzelmes külsőt adnak – ebben a tekintetben hűek maradtak a sorozathoz a fejlesztők. A bumeráng stílusú lámpák továbbra is a 370Z-t juttatják a nézelődők eszébe, miközben LED-es kialakítást hordanak magukban. A 0,31-es légellenállási együttható viszonylag mérsékelt nagy sebességű fogyasztást sejtet – az elődhöz képest ez 16 százalékos fejlődést jelent. Belül prémiumba hajló minőség tapasztalható, melynek létrehozásában az Infinititől kölcsönzött alkatrészek és megoldások is segítenek.

 

A műszerfal magassága csökkent az elődökhöz képest, jobb kilátást lehetővé téve, ám az elöl ülőket „körülölelő” fabetét mégis a nyugodt elszigeteltség érzetét keltheti. A vezérlés és a tájékoztatás javát egy 8 colos érintőképernyővel oldották meg a fejlesztők. Az új rendszernek köszönhetően az eddigi 25-ről 10-re csökkent az audio- és navigációs szolgáltatások gombjainak száma. Ha már audiorendszer: a megfelelő aláfestést a Bose biztosítja 11 hangszóróval.

Megújultak az ülések is, amelyek elektromos állíthatóságuk mellett fűthetőek és hűthetőek is. A közel 30 százalékkal nagyobb nyílással rendelkező tetőablak fokozza a tér világosságát. Az előd csomagtere – talán leggyengébb pontja – nagy változáson ment át az új kiadáshoz – a méret alapos növelése mellett a kialakítást is könnyebben használhatóra módosították a tervezők. A gyáriak nem tették közzé, hogy új platformra alapul a Murano, így joggal feltételezhetjük, hogy a harmadik felvonás az előd 4,86 méteres hosszán gazdálkodik. A helykínálattal, a futóművel és az összkerékhajtás munkájával eddig sem volt gondunk, így vélhetően nem döntöttek rosszul a Nissannál az alapok megtartása mellett.

A hajtáslánc maradt továbbra is 3,5 literes szívó V6 és folyamatosan változó áttételű (CVT) automataváltó kombinációja. A 256 lóerős teljesítmény és a 334 Nm nyomaték megmaradt, a váltót azonban átdolgozták a mérnökök, hogy fokozzák a reakciókat. Miközben az egység gondoskodik a motor ideális fordulaton való dolgoztatásáról, nagyobb tempónál a hagyományos automaták munkáját imitálva „zongorázik” a fordulatszámskála tetején. Ennek köszönhetően hangulatosabb és klasszikusabb a vezetés, igaz, emiatt néhány tizedmásodpercet gyorsulásnál elad a típus.

 

A fogyasztás terén 20 százalékos csökkenést ígérnek a gyáriak, amelyet a kb. 70 kilogrammos súlycsökkentéssel, a jobb dinamikával és a hatékonyabb hajtáslánccal indokolnak. Ha ez igaz, akkor a benzines hajtásláncnál 8,6 literes vegyes gyári fogyasztásra számíthatunk, az Autó Pult normakörén pedig 8 liter alá is beférne a modell – kíváncsian várjuk, hogy a valóságban is ilyen jó-e a helyzet. A kizárólag Európának szóló dízel alternatívát nem jelentették be a tengerentúlon, annak megjelenése azonban a változatlan alapok miatt nagyon is esélyes. A 2,5 literes, négyhengeres dízelmotor várhatóan továbbra is 190 lóerőt és 450 Nm nyomatékot bocsát majd a tulajdonosok rendelkezésére, ráadásul hatfokozatú bolygóműves automataváltón keresztül, várhatóan körülbelül 7-7,5 literes vegyes gyári fogyasztás mellett.

A típust széles körű biztonsági segédrendszerek arzenálja segíti majd, a 360 fokos kamerarendszer pedig már képes lesz a mozgó tárgyak felismerésére és szükség esetén a vezető kiemelt figyelmeztetésére. Az odaát első- és összkerékhajtással megrendelhető típus nálunk valószínűleg kizárólag 4-szer 4-es verzióban lesz elérhető, igaz, az európai forgalmazás bejelentésére még várni kell. A gyártásban egyébként komoly változás állt be: az újdonság lesz az első Murano, amely ezúttal már Amerikában készül, innen érkezik majd jövőre a világ 100 országába.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.