Az átdolgozás természetesen mind a háromajtós alapmodellt, mind pedig az ötajtós Sportback kivitelt érinti.
Kívülről nem számíthatunk drasztikus megújulásra: a 2015-ös modellévet az átalakított hűtőrács mellett új kialakítású lámpatestek és némileg átszabott lökhárítók hirdetik, továbbá friss színkombinációk jelennek meg a kínálatban. Egy hajszállal a külső dimenziók is változtak: az A1-esek mostantól két centivel hosszabbak, vagyis éppen egy hajszálnyival maradnak 4 méter alatt; a három- és ötajtós változatok hossza különben megegyezik.
Az utastérben az Audi MMI névre keresztelt multimédiás/navigációs rendszerének aktuális generációjának örvendhetünk, ami mostantól vezeték nélküli internetfunkcióval is rendelkezik. A személyes szabási lehetőségek tárháza szinte végtelen – az Audi kínálatából különféle színes betéteket és apróságokat választhatnak a vásárlók, így megfelelő anyagi háttér esetén csak az ügyfél fantáziája szabhat határt a konfigurációnak. A motorháztető alatt sokkal komolyabb változások történtek. Az eddigi alapmotor helyét például egy vadonatúj fejlesztésű háromhengeres egyliteres benzines egység veszi át, amit mindeddig nem láthattunk ilyen formában egyetlen VW-csoportos típusban sem.
A kis literes – ami az Audi első benzines háromhengeres motorja – a sajtóanyag szerint 95 lóerőt teljesít, vegyes gyári fogyasztása pedig mindössze 4,3 liter/100 km, amihez 99 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás tartozik. Ennél is kevesebbet fogyaszt az új háromhengeres belépő dízel, a frissített Polóból érkező 1.4 TDI Ultra – a 90 tagú ménes etetéséhez ez esetben 3,4 liter gázolaj szükségeltetik a gyári vegyes érték szerint. Dízelfronton a második lehetőség az 1.6 TDI 116 lóerővel, ami meglepő módon mindössze 0,1 literrel torkosabb a háromhengeresnél, mindemellett pedig jobb járáskultúrát és tisztességes dinamikát szavatol.
A benzinesekre visszatérve, a literes turbós után a következő lépcsőfokot az 1.4 TFSI 125, illetve 150 lóerős változata jelenti – utóbbihoz hengerlekapcsolás is tartozik. A fogyasztás 4,9 illetve 4,7 liter (a hengerlekapcsolás miatt az izmosabb motor a takarékosabb), a menetteljesítmények pedig már-már sportosak, főleg a 150 lovas kivitelnél, ami akár egy takarékos sportmodellként is felfogható. Persze innen még bőven van feljebb: a következő változat, az 1.8 TFSI egyenesen a frissített Polo GTI-ből örökölte hajtásláncát, azzal a különbséggel, hogy míg a Polóhoz kézi váltóval is rendelhető a 192 lovas „egynyolcas”, az Audi csak hétfokozatú duplakuplungos S Tronic automatával szállítja. A vegyes fogyasztás szintén alacsony, 5,6 l/100 km, és érdekes módon a 250 Nm-es csúcsnyomaték megegyezik a 150 lóerős 1.4 TFSI COD változattal.
Ennél nagyobb teljesítményt ilyen kis tömeg esetén kizárólag összkerékhajtással ildomos útra vinni (a fenti kivitelek mind elsőkerékhajtásúak), és egy Audi természetesen nem Audi Quattro hajtás nélkül. A négylábas változat rögtön a csúcsmodell, vagyis az S1, illetve S1 Sportback, amelyek kétliteres TFSI egysége 231 lóerőt állít csatasorba, 370 Nm-es csúcsnyomatékkal. Az óriási erőt hatfokozatú kézi váltó továbbítja a négy kerékhez. A vegyes fogyasztás 7 liter/100 km, a 0–100 km/h-s sprintidő 6 másodpercen belüli, a végsebesség pedig 250 km/h – nem kérdés, egy igazi zsebrakéta az S1.
A motorok mellett az Audi mérnökei új elektromechanikus kormányművet alkalmaztak a közvetlenebb vezethetőség érdekében, a futóművet pedig szintén áthangolták. Felár ellenében állítható lengéscsillapítást is rendelhetnek az A1 vásárlói, a Drive Select opcióval egyetemben, ami a futómű mellett a kormányzás, a váltó és a gázpedál karakterét is áthangolja. Az átdolgozott Audi A1, illetve A1 Sportback a friss S1 változatokkal egyetemben heteken belül hazánkban is rendelhető lesz, az árak pedig vélhetően megegyeznek a kifutó modellekével.