Az átdolgozás természetesen mind a háromajtós alapmodellt, mind pedig az ötajtós Sportback kivitelt érinti.
Kívülről nem számíthatunk drasztikus megújulásra: a 2015-ös modellévet az átalakított hűtőrács mellett új kialakítású lámpatestek és némileg átszabott lökhárítók hirdetik, továbbá friss színkombinációk jelennek meg a kínálatban. Egy hajszállal a külső dimenziók is változtak: az A1-esek mostantól két centivel hosszabbak, vagyis éppen egy hajszálnyival maradnak 4 méter alatt; a három- és ötajtós változatok hossza különben megegyezik.
Az utastérben az Audi MMI névre keresztelt multimédiás/navigációs rendszerének aktuális generációjának örvendhetünk, ami mostantól vezeték nélküli internetfunkcióval is rendelkezik. A személyes szabási lehetőségek tárháza szinte végtelen – az Audi kínálatából különféle színes betéteket és apróságokat választhatnak a vásárlók, így megfelelő anyagi háttér esetén csak az ügyfél fantáziája szabhat határt a konfigurációnak. A motorháztető alatt sokkal komolyabb változások történtek. Az eddigi alapmotor helyét például egy vadonatúj fejlesztésű háromhengeres egyliteres benzines egység veszi át, amit mindeddig nem láthattunk ilyen formában egyetlen VW-csoportos típusban sem.
A kis literes – ami az Audi első benzines háromhengeres motorja – a sajtóanyag szerint 95 lóerőt teljesít, vegyes gyári fogyasztása pedig mindössze 4,3 liter/100 km, amihez 99 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás tartozik. Ennél is kevesebbet fogyaszt az új háromhengeres belépő dízel, a frissített Polóból érkező 1.4 TDI Ultra – a 90 tagú ménes etetéséhez ez esetben 3,4 liter gázolaj szükségeltetik a gyári vegyes érték szerint. Dízelfronton a második lehetőség az 1.6 TDI 116 lóerővel, ami meglepő módon mindössze 0,1 literrel torkosabb a háromhengeresnél, mindemellett pedig jobb járáskultúrát és tisztességes dinamikát szavatol.
A benzinesekre visszatérve, a literes turbós után a következő lépcsőfokot az 1.4 TFSI 125, illetve 150 lóerős változata jelenti – utóbbihoz hengerlekapcsolás is tartozik. A fogyasztás 4,9 illetve 4,7 liter (a hengerlekapcsolás miatt az izmosabb motor a takarékosabb), a menetteljesítmények pedig már-már sportosak, főleg a 150 lovas kivitelnél, ami akár egy takarékos sportmodellként is felfogható. Persze innen még bőven van feljebb: a következő változat, az 1.8 TFSI egyenesen a frissített Polo GTI-ből örökölte hajtásláncát, azzal a különbséggel, hogy míg a Polóhoz kézi váltóval is rendelhető a 192 lovas „egynyolcas”, az Audi csak hétfokozatú duplakuplungos S Tronic automatával szállítja. A vegyes fogyasztás szintén alacsony, 5,6 l/100 km, és érdekes módon a 250 Nm-es csúcsnyomaték megegyezik a 150 lóerős 1.4 TFSI COD változattal.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!