Tisztán elektromos hajtást kaphat a Range Rover

A Tesla érkező SUV-jának sikereire várnak mindössze a Land Rover döntéshozói.

Szabó Péter
2014. 11. 02. 17:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A luxusóriás belsőégésű motor nélküli verziója a hírek szerint nem csupán a hajtásláncban tér el majd a hagyományos verzióktól. A crossoveres kialakítás és az alacsonyabban futó tetővonal a szokásosnál is magasabb pozicionálást sejtet. Miközben az elektromos Range fő vadászterülete az országút lesz, a magasságban állítható légrugózást megtartják a mérnökök, így kevésbé igényes összkerékhajtással, de változatlanul bőséges hasmagassággal gurulhat át a nehézsúlyú cirkáló az akadályok felett.

Mivel hamisítatlan luxusmodellről van szó, a nagy teljesítmény nem lehet kérdés, miközben nevéhez hűen a hatótáv problémáját is meg kell oldaniuk a fejlesztőknek. Mi 3-400 lóerős motorra voksolunk, amellyel 5-6 másodperc közötti 0–100-as gyorsulásra és 200 km/h-s végsebességre lehet képes a Range Rover. A nagy testben bőven elférnek az akkumulátorok is, így a mázsákat hízó elektromos kiadás képes lehet 300 kilométeres hatótáv fölé menni. Ha zöld utat kap a fejlesztés, várhatóan 2017-ben hull majd le a lepel az elektromos Range Roverről, a kereskedésekben pedig 2018 elején, mintegy 40 millió forintos árcédulával kereshetjük majd a típust.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.