A Mercedes-Benznél azonban továbbra is a ledekben látják a jövőt, amit most egy vadonatúj fejlesztésű technikával mutatnak meg nekünk. A gyártó igencsak komolyan gondolja a dolgot, hiszen a hamarosan szériagyártású modellekben is bemutatkozó újdonság nem kevesebb mint 84 diódát fog tartalmazni. És hogy ez miért lenyűgöző? A Mercedes jelenleg legfejlettebb megoldása is mindössze 24 fényforrást foglal magában, s az Audi kiváló mátrixledes technológiája is csupán 25 diódával dolgozik. A kevesebb persze néha több, de nem ebben az esetben, hiszen a több mint háromszor annyi ledet magába sűrítő lámpatest jóval nagyobb hatékonyságot szavatol.
A stuttgarti cég azt is elárulta, hogy a közeljövőben a ledes fényszóróiba nagy teljesítményű diódákat is beépít. „Ezek a kifejezetten modern kiegészítő nagy teljesítményű ledek akár 600 méter távolságban is képesek lesznek világosságot varázsolni az autó elé – természetesen csak olyan helyzetekben, amikor nem zavarjuk az előttünk közlekedőket és a szembejövőket.”
A gyártó kitért nagy riválisai lézeres versengésére is: „A ledes technológia ezt a teljesítményt jóval alacsonyabb költségek mellett képes biztosítani, s jóval kevésbé komplex technikát igényel.” Persze érdemes megjegyezni, hogy a lézeres technológia még igencsak gyerekcipőben jár, de már így is rengeteg előnyt képes felmutatni: például 70 helyett 170 lumenes világítási képességet és ötször fényesebb fénycsóvát, s a jelenleg közel megegyező, 600 méteres távolság is sokat javulhat még.
A Mercedes-Benznél tehát egyelőre kivárásra játszanak a lézeres technológia területén, ami jó taktika lehet, hiszen nemrég már a BMW is bejelentette, hogy új ledes fényszórón dolgozik. Abban azért biztosak lehetünk, hogy a lézeres megoldás nem fogja a süllyesztőben végezni, de jelenlegi költségei mellett egyelőre megmarad a kiváltságos modellek számára.