Az első generáció után a második felvonás is szuperül teljesít az eladások terén, a Nissan pedig a paletta bővítésével igyekszik folyamatosan fenntartani az érdeklődést a modell iránt. Már az újdonság színre lépésekor bejelentették a japánok egy izmosabb benzinmotor érkezését, azonban a piaci start alkalmával erre nem került rögtön sor. A Nissan ígérete szerint a márka jól ismert 1,6 literes DIG-T turbós benzinesének 150 lóerős változata került volna a Qashqai motorházteteje alá. Időközben viszont farigcsáltak kicsit a mérnökök a motoron, aminek köszönhetően végül 163 lóerőt (120 kW-ot) teljesít az EU6-os erőforrás, 240 Nm-es csúcsnyomaték mellett.
Utóbbi érték 2000-4000/perces fordulat között folyamatosan rendelkezésre áll, ami kényelmes használhatóságot vetít előre. A vegyes fogyasztás mindössze 5,8 l/100 km a gyári adatok szerint, ami csupán 0,2 literrel magasabb a kissé vérszegény, 115 lovas 1.2 DIG-T egység étvágyánál. A menetteljesítmények nem meglepő módon tisztességesek: a 9,1 másodperces 0–100 km/h-s sprintidő és a 200 km/h-s végsebesség már-már sportosnak számít a szegmensben.
Időközben hazánkban már be is árazták az újdonságot: az 1.6 DIG-T az 1.2 DIG-T egységnél a listaárak szerint 700 ezer forinttal kóstál többet, viszont a 110 lóerős 1.5 dCi dízelnél így is olcsóbb 90 ezer forinttal, azonos felszereltség mellett. Összességében ez azt jelenti, hogy az alapfelszereltségű Qashqai 1.6 DIG-T 6,2 millió forinttól kelleti magát, míg a csúcsváltozat 7,9 milliót kóstál, azonban az importőri akció révén most olcsóbban is hozzájuthatunk a csúcsmotor esetén kizárólag elsőkerékhajtással és hatfokozatú kézi váltóval rendelhető crossoverhez: már 5,79 milliótól elvihetjük a 163 lovas változatot.