Új hibrid rendszerrel jön az Opel Ampera/Chevy Volt

Az utóbbi időben számos pletyka terjengett arról, hogy milyen is lesz valójában a Chevrolet Volt/Opel Ampera.

Csizsek Ádám
2014. 11. 01. 12:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kisebb elektromos hatótávolságról érkezett hírek igaznak bizonyultak, míg immáron az is ismeretes, hogy 1,5 literes benzinmotor hajtja majd a GM hibridjét. A detroiti autószalonon debütáló újdonság hatótávolságban fejlettebb lesz elődjénél, noha a tisztán elektromossággal megtehető kilométerek apadtak a fejlesztés során. A második generáció 611 km-es hatótávval bír majd, amiből 61 km-t tesz ki a tisztán elektromossággal megtett rész.

A korábbi verzióban szereplő 1,4 literes hatótáv-kiterjesztő erőforrást mindeközben egy ugyancsak négyhengeres, 1,5 literes, közvetlen befecskendezéses benzinmotor váltja, méghozzá 12.5:1-es kompresszióval. Eleinte Mexikóban épülnek majd a benzinmotorok, de később a Michigan államban lévő Flintbe költözik a termelés. A másik fontos tény, hogy az LG Chemmel közösen kifejlesztett, új lítium-ion akkumulátorok mintegy 20 százalékkal nagyobb kapacitásra képesek a régebbiekhez képest, miközben tömegük 13 kilogrammal kisebb lett.

A cellaszámot is mérsékelték, a korábbi 288 helyett az új modellbe már csak 192 cellás akkut építenek. „Amikor 2015 második felében bemutatkozik az autó, jelentős ugrást jelent majd mind technológia, mind formaterv, mind kifinomultság szempontjából” – mondta az újdonságról Mary Barra, a GM első embere. „Kevesebb cellában több energiát képes tárolni, és a töltés is optimálisabb. Jobban gyorsul. Ráadásul a generátorként működő erőforrás a teljesen új GM motorcsaládból származik és takarékosabb a korábbinál” – tette hozzá a vezér.

A GM második generációs hibridje ráadásul egy teljes egészében áttervezett kétmotoros hajtást kap, amely a gyáriak számításai szerint 5-12 százalékkal takarékosabb a jelenlegi rendszernél, ráadásul mintegy 45 kilóval kevesebbet nyom. „A teljesítményátalakító menedzseli az energia áramlását az akkumulátor és a villanymotorok között, ráadásul közvetlenül a hajtásláncba került beépítésre, ami csökkenti a beépítési tömeget, a méreteket és kevésbé bonyolult, míg hatékonyság szempontjából ideálisabb” – teszi hozzá a GM.

A cég máig 1,82 milliárd dollárt invesztált a michigani üzemébe, amely az elektromos hajtású autókra specializálódott. Az új generációs Volt fő komponensei, azaz az akkumulátorok, cellák, elektromos hajtóegységek mint Michiganben készülnek majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.