A kisebb elektromos hatótávolságról érkezett hírek igaznak bizonyultak, míg immáron az is ismeretes, hogy 1,5 literes benzinmotor hajtja majd a GM hibridjét. A detroiti autószalonon debütáló újdonság hatótávolságban fejlettebb lesz elődjénél, noha a tisztán elektromossággal megtehető kilométerek apadtak a fejlesztés során. A második generáció 611 km-es hatótávval bír majd, amiből 61 km-t tesz ki a tisztán elektromossággal megtett rész.
A korábbi verzióban szereplő 1,4 literes hatótáv-kiterjesztő erőforrást mindeközben egy ugyancsak négyhengeres, 1,5 literes, közvetlen befecskendezéses benzinmotor váltja, méghozzá 12.5:1-es kompresszióval. Eleinte Mexikóban épülnek majd a benzinmotorok, de később a Michigan államban lévő Flintbe költözik a termelés. A másik fontos tény, hogy az LG Chemmel közösen kifejlesztett, új lítium-ion akkumulátorok mintegy 20 százalékkal nagyobb kapacitásra képesek a régebbiekhez képest, miközben tömegük 13 kilogrammal kisebb lett.
A cellaszámot is mérsékelték, a korábbi 288 helyett az új modellbe már csak 192 cellás akkut építenek. „Amikor 2015 második felében bemutatkozik az autó, jelentős ugrást jelent majd mind technológia, mind formaterv, mind kifinomultság szempontjából” – mondta az újdonságról Mary Barra, a GM első embere. „Kevesebb cellában több energiát képes tárolni, és a töltés is optimálisabb. Jobban gyorsul. Ráadásul a generátorként működő erőforrás a teljesen új GM motorcsaládból származik és takarékosabb a korábbinál” – tette hozzá a vezér.
A GM második generációs hibridje ráadásul egy teljes egészében áttervezett kétmotoros hajtást kap, amely a gyáriak számításai szerint 5-12 százalékkal takarékosabb a jelenlegi rendszernél, ráadásul mintegy 45 kilóval kevesebbet nyom. „A teljesítményátalakító menedzseli az energia áramlását az akkumulátor és a villanymotorok között, ráadásul közvetlenül a hajtásláncba került beépítésre, ami csökkenti a beépítési tömeget, a méreteket és kevésbé bonyolult, míg hatékonyság szempontjából ideálisabb” – teszi hozzá a GM.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!