A cseh vállalat történelmének egyik ékköve, az egyedi 966 Supersport versenyautó tért vissza poraiból egy alapos restaurálás után, hogy a jövőben múzeumban állva hirdesse tovább a szabad száguldás diadalát. A típus hőskorában három példány látott napvilágot a 966 Supersportból.
Az alumínium testű versenyautóba 1,1 és 1,2 literes benzinmotorok kerültek – az első példányok még két karburátorral 90 lóerőt préseltek ki magukból, míg a legerősebb verziót már két kompresszor lélegeztette, mai szemmel is lenyűgöző 180 lóerős teljesítményt létrehozva. A harmadik, egyben utolsó példány új prototípus motorja 1,5 literes lökettérfogattal szállt harcba négy karburátorral.
Az egyetlen túlélő utolsó versenykörét 1962-ben tette meg, majd Ivan Micik, egy szlovák versenyző garázsában élte kiábrándító öregkorát. A járművet 2007-ben került a Skoda Múzeum tulajdonába, a teljes körű restaurálást már ők végezték el.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!