Utolsó mohikán: páratlan Skoda versenyautó állt talpra

Sokan talán nem is tudják, hogy a Skoda márka immár 115 évre tekint vissza.

Szabó Péter
2014. 11. 26. 8:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A cseh vállalat történelmének egyik ékköve, az egyedi 966 Supersport versenyautó tért vissza poraiból egy alapos restaurálás után, hogy a jövőben múzeumban állva hirdesse tovább a szabad száguldás diadalát. A típus hőskorában három példány látott napvilágot a 966 Supersportból.

Az alumínium testű versenyautóba 1,1 és 1,2 literes benzinmotorok kerültek – az első példányok még két karburátorral 90 lóerőt préseltek ki magukból, míg a legerősebb verziót már két kompresszor lélegeztette, mai szemmel is lenyűgöző 180 lóerős teljesítményt létrehozva. A harmadik, egyben utolsó példány új prototípus motorja 1,5 literes lökettérfogattal szállt harcba négy karburátorral.

Az egyetlen túlélő utolsó versenykörét 1962-ben tette meg, majd Ivan Micik, egy szlovák versenyző garázsában élte kiábrándító öregkorát. A járművet 2007-ben került a Skoda Múzeum tulajdonába, a teljes körű restaurálást már ők végezték el.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.