41 millió forintért szinte olcsó az új Maybach

Még egy hónap sem telt el azóta, hogy a Mercedes bemutatta új zászlóshajóját, máris rendelhető.

Vajda János
2014. 12. 16. 11:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Olcsóságról persze szó sincs, de az új Mercedes-Maybach kevésbé drága, mint gondoltuk: Németországban bruttó 134 ezer euró az indulóára, ami alig 41 millió forintnak felel meg. Persze nem szabad elfelejteni, hogy az előző, többször ennyiért árult Maybach 57/62 modellekkel ellentétben az újdonság nem egy teljesen egyedi Maybach, hanem egy kimondottan a legkomolyabb luxusigények kielégítésére tervezett S osztályos Mercedes, ami az S osztály hosszított változatánál kereken 20 cm-rel nyúlánkabb, így hossza eléri az 5,45 métert.

Ennek ellenére az autó annyit fejlődött, hogy véleményünk szerint összességében a töredékár ellenére bőven nyújtja az előző Maybach-szériák képességeit, ellenben jóval könnyedebb, gyorsabb, hatékonyabb lett – persze presztízsben azért nem képes felvenni a versenyt, hiszen a csillag azért mégsem „dupla M”. Első ízben az S-osztály csúcsmotorjaival rendelhető a Mercedes-Maybach S: az 500-as V8-assal és a 600-as V12-essel. Előbbi 4,7 literes és 455 lóerős (700 Nm), utóbbi pedig 6 literes és 530 lóerős (830 Nm), s mindkettőt két turbófeltöltő lélegezteti. Érdekes, hogy míg az 500-as megkapta a csillagosok új fejlesztésű 9 sebességes automataváltóját, a brutális nyomatékú 600-asnak be kell érnie a korábbi 7 sebességes automatával. Előbbinek a gyári átlagfogyasztása 8,9 liter, utóbbié pedig 11,7, vagyis hatótávolságban is jelentős különbség van a két típus között, miközben menetteljesítményekben alig tud többet a V12-es.

Persze ebben a kategóriában a presztízs rendkívül fontos szempont, s mint ilyen, hiába az 500-as lenne az igazán okos döntés, a vásárlók körében bizonyára a 600-as lesz a sláger, ami nem mellesleg körülbelül 17 millió forinttal kerül többe, a német bruttóval számolva 58 millió forint az alapára. Rövidesen magyar árakra is számíthatunk, azonban a 19 helyett 27 százalékos áfa miatt magasabb összegekre számíthatunk hazánkban. Az extralista nem meglepő módon végtelen hosszúságú, így a konfigurációk száma szinte végtelen, árban pedig a plafon a csillagos ég. Egy biztos: legyen szó bármelyik változatról, luxusban mindegyik a maximumot hozza.

A Maybach-Mercedes S már rendelhető, a kínálat pedig rövidesen összkerékhajtású modellel bővül az S500 4MATIC személyében, aminek bizonyára nagyon fognak örülni a vásárlók. Érdekes, hogy a Mercedes lefelé is nyitni fog a jövőben: érkezik a 3 literes V6-os, kétturbós S400/S400 4MATIC, ami a kategóriában szinte viccesnek tűnik, de valljuk be, a használati szokásokat ismerve a 333 lóerő és a 480 Nm bőven elegendő lesz a méltóságteljes suhanáshoz – különben meg eleve sofőrös autónak veszik majd nagyrészt a közel 5,5 méteres luxusbálnát. AMG sportváltozatra ne is számítsanak, a stuttgartiak szerint az AMG csomag úgy állna a Maybachon, mint tehénen a gatya – szerintünk is igazuk van.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.