Olcsóságról persze szó sincs, de az új Mercedes-Maybach kevésbé drága, mint gondoltuk: Németországban bruttó 134 ezer euró az indulóára, ami alig 41 millió forintnak felel meg. Persze nem szabad elfelejteni, hogy az előző, többször ennyiért árult Maybach 57/62 modellekkel ellentétben az újdonság nem egy teljesen egyedi Maybach, hanem egy kimondottan a legkomolyabb luxusigények kielégítésére tervezett S osztályos Mercedes, ami az S osztály hosszított változatánál kereken 20 cm-rel nyúlánkabb, így hossza eléri az 5,45 métert.
Ennek ellenére az autó annyit fejlődött, hogy véleményünk szerint összességében a töredékár ellenére bőven nyújtja az előző Maybach-szériák képességeit, ellenben jóval könnyedebb, gyorsabb, hatékonyabb lett – persze presztízsben azért nem képes felvenni a versenyt, hiszen a csillag azért mégsem „dupla M”. Első ízben az S-osztály csúcsmotorjaival rendelhető a Mercedes-Maybach S: az 500-as V8-assal és a 600-as V12-essel. Előbbi 4,7 literes és 455 lóerős (700 Nm), utóbbi pedig 6 literes és 530 lóerős (830 Nm), s mindkettőt két turbófeltöltő lélegezteti. Érdekes, hogy míg az 500-as megkapta a csillagosok új fejlesztésű 9 sebességes automataváltóját, a brutális nyomatékú 600-asnak be kell érnie a korábbi 7 sebességes automatával. Előbbinek a gyári átlagfogyasztása 8,9 liter, utóbbié pedig 11,7, vagyis hatótávolságban is jelentős különbség van a két típus között, miközben menetteljesítményekben alig tud többet a V12-es.
Persze ebben a kategóriában a presztízs rendkívül fontos szempont, s mint ilyen, hiába az 500-as lenne az igazán okos döntés, a vásárlók körében bizonyára a 600-as lesz a sláger, ami nem mellesleg körülbelül 17 millió forinttal kerül többe, a német bruttóval számolva 58 millió forint az alapára. Rövidesen magyar árakra is számíthatunk, azonban a 19 helyett 27 százalékos áfa miatt magasabb összegekre számíthatunk hazánkban. Az extralista nem meglepő módon végtelen hosszúságú, így a konfigurációk száma szinte végtelen, árban pedig a plafon a csillagos ég. Egy biztos: legyen szó bármelyik változatról, luxusban mindegyik a maximumot hozza.
A Maybach-Mercedes S már rendelhető, a kínálat pedig rövidesen összkerékhajtású modellel bővül az S500 4MATIC személyében, aminek bizonyára nagyon fognak örülni a vásárlók. Érdekes, hogy a Mercedes lefelé is nyitni fog a jövőben: érkezik a 3 literes V6-os, kétturbós S400/S400 4MATIC, ami a kategóriában szinte viccesnek tűnik, de valljuk be, a használati szokásokat ismerve a 333 lóerő és a 480 Nm bőven elegendő lesz a méltóságteljes suhanáshoz – különben meg eleve sofőrös autónak veszik majd nagyrészt a közel 5,5 méteres luxusbálnát. AMG sportváltozatra ne is számítsanak, a stuttgartiak szerint az AMG csomag úgy állna a Maybachon, mint tehénen a gatya – szerintünk is igazuk van.