A 2016-ban érkező négykerekű prototípusai már javában róják a kilométereket, ám a C-X17 tanulmányra épülő újdonság a külső jegyei ellenére nem egy valódi hobbiterepjáró. Mindezt pedig maga Ralf Speth jelentette ki, hozzátéve, hogy az autó elkészítésekor a vezethetőségre helyezték a hangsúlyt. „Egy Jaguar SUV nem lehetséges, ez a kategória a Land Rover sajátja. A Jaguar koncepciója a közúti közlekedésre lesz kihegyezve, éppen ezért egy másik kategóriát kell találnunk neki” – fejtette ki a szakember.
A vadmacskás gyártó tehát egy új kategóriát szeretne teremteni, melyet egyelőre a „sportos crossover” névvel illetnek, de szeretnének egy ennél jóval fülbemászóbb meghatározással előrukkolni a bemutatóig, amiről mindenkinek a márka ugrik majd be elsőre. Persze nyilvánvaló, hogy az angolok nem egy új szegmenst, sokkal inkább csak egy új, sokadik elnevezést szeretnének kitalálni saját maguknak, melyet mindenki velük azonosíthat majd. A BMW az X-sorozatba tartozó modelljeire például az SAV (Sports Activity Vehicles) meghatározást használja.
„Az autó természetesen kifejezetten látványos külsőt és erőteljes kiállást kap, de a képességek terén teljesen más vizeken evez majd, mint a Land Rover modelljei. Mike Cross és a járművek dinamikájával foglalkozó csapata rendkívüli munkát végez az újdonsággal kapcsolatban, hogy annak vezetése szenzációs élmény legyen. Ez tehát valami nagyon különleges lesz, ami persze nem hasonlítható a sportautókhoz, ugyanakkor nagyon egyedi, ami megkülönbözteti a piac többi versenyzőjétől” – állítja Ralf Speth.
A Jaguarnál tehát nyíltan kimondják, hogy saját emelt modelljük nem terepre készül, csupán a divatnak hódolva próbál majd egy robusztus külsőbe élvezhető vezetési élményt sűríteni. Az angolok persze könnyen beszélnek, hiszen számukra valóban ott van a testvérmárka Land Rover, mely valódi terepjárókat készít az ügyfelek számára – ezt pedig a többi hobbiterepjárót készítő prémiumgyártó nem mondhatja el magáról.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!