A Jaguar nem készíthet SUV-t, helyette más érkezik

Ritkán hallani olyat, hogy egy gyártó saját autójának identitását kérdőjelezné meg.

Kenéz Tibor
2014. 12. 09. 11:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2016-ban érkező négykerekű prototípusai már javában róják a kilométereket, ám a C-X17 tanulmányra épülő újdonság a külső jegyei ellenére nem egy valódi hobbiterepjáró. Mindezt pedig maga Ralf Speth jelentette ki, hozzátéve, hogy az autó elkészítésekor a vezethetőségre helyezték a hangsúlyt. „Egy Jaguar SUV nem lehetséges, ez a kategória a Land Rover sajátja. A Jaguar koncepciója a közúti közlekedésre lesz kihegyezve, éppen ezért egy másik kategóriát kell találnunk neki” – fejtette ki a szakember.

A vadmacskás gyártó tehát egy új kategóriát szeretne teremteni, melyet egyelőre a „sportos crossover” névvel illetnek, de szeretnének egy ennél jóval fülbemászóbb meghatározással előrukkolni a bemutatóig, amiről mindenkinek a márka ugrik majd be elsőre. Persze nyilvánvaló, hogy az angolok nem egy új szegmenst, sokkal inkább csak egy új, sokadik elnevezést szeretnének kitalálni saját maguknak, melyet mindenki velük azonosíthat majd. A BMW az X-sorozatba tartozó modelljeire például az SAV (Sports Activity Vehicles) meghatározást használja.

„Az autó természetesen kifejezetten látványos külsőt és erőteljes kiállást kap, de a képességek terén teljesen más vizeken evez majd, mint a Land Rover modelljei. Mike Cross és a járművek dinamikájával foglalkozó csapata rendkívüli munkát végez az újdonsággal kapcsolatban, hogy annak vezetése szenzációs élmény legyen. Ez tehát valami nagyon különleges lesz, ami persze nem hasonlítható a sportautókhoz, ugyanakkor nagyon egyedi, ami megkülönbözteti a piac többi versenyzőjétől” – állítja Ralf Speth.

A Jaguarnál tehát nyíltan kimondják, hogy saját emelt modelljük nem terepre készül, csupán a divatnak hódolva próbál majd egy robusztus külsőbe élvezhető vezetési élményt sűríteni. Az angolok persze könnyen beszélnek, hiszen számukra valóban ott van a testvérmárka Land Rover, mely valódi terepjárókat készít az ügyfelek számára – ezt pedig a többi hobbiterepjárót készítő prémiumgyártó nem mondhatja el magáról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.