A sorozatgyártás küszöbén az új Škoda Superb

A Škoda Superb rövidesen harmadik generációjába lép, a fejlesztés már a tesztelés utolsó fázisánál tart.

Vajda János
2014. 12. 13. 12:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezt bizonyítja, hogy a Škoda a napokban a világ legnevesebb autós magazinjait meghívta egy bemutatóra, s az újságírók amellett, hogy üléspróbát vehettek a csehek büszkeségében, ki is próbálták a zászlóshajó harmadik generációját, ami továbbra is etalon lesz a hátsó lábtér tekintetében. A német kezekben lévő cseh márka illetékesei úgy fogalmaztak a sajtótájékoztatón, hogy a Superb harmadik szériája minden idők legjobb Škodája, az állítást pedig mi sem vonhatjuk kétségbe – valljuk meg, nem meglepő, hogy egy gyártó legújabb, csúcstechnikájú zászlóshajója a valaha készült legjobb típus az adott cégnél.

Már az első és a második generáció is a középkategória határait súrolta a méretek tekintetében, az újdonság pedig erre rátesz még egy lapáttal a gyáriak szerint. Ne feledjük, hogy az előd 4833 mm hosszú volt, így elképzelhető, hogy a rövidesen érkező Superb alulról súrolja majd az öt métert, továbbá állítólag az eddig sem éppen csekély, 595 literes csomagtartó szintén tovább gyarapszik. Az újdonság a nemrégiben piacra dobott Passat megnyújtott padlólemezét használja, ami kiváló alapokat jelent. Az MQB platformnak köszönhetően közel 100 kilós súlycsökkenésre számíthatunk.

Az előzetes adatok szerint 625-1760 liter közötti csomagtartóra és 80 mm-rel hosszabb tengelytávra számíthatunk, a variálható 4/5 ajtós kialakítás (vagyis a csomagtérajtó önmagában és a hátsó szélvédővel együtt is nyitható, az előddel egyetemben) pedig vélhetően marad a szedán kivitelnél.

 

A Superb kombiról egyelőre nincsenek információk, de idővel vélhetően a puttonyos változat is csatlakozik a kínálathoz. Az extrák tekintetében jórészt a Passat innovatív technikai megoldásait várjuk, így érkeznek érintőképernyős, modern multimédiás rendszerek, adaptív csillapítás stb. A motorkínálat szintén a Passatból érkezik nagyrészt. Benzinfronton 1,4-2 liter közötti négyhengeresekre számíthatunk, a gázolajosok pedig 1,6 illetve 2 liternyi lökettérfogattal dolgoznak. Az alap a 125 lovas 1.4 TSI lesz, dízelként pedig a 120 lóerős 1.6 TDI – a csúcsbenzines 260 lóerőt ad majd le állítólag, a 2-literes TDI pedig csúcsformájában 190 lóerőt fog teljesíteni.

A duplakuplungos DSG automaták természetesen rendelhetőek lesznek a Superbhez, az összkerékhajtáshoz hasonlóan. A Superbről jövő februárban tervezi lerántani a leplet a Škoda, élőben pedig a kapuit március elején megnyitó Genfi Autószalonon találkozhatunk a modellel. A rendelésfelvétel szintén a jövő év elején indul, az első példányok pedig még az év elején megérkeznek tulajdonosaikhoz. Az árakról egyelőre nincsenek információink, de kismértékű drágulásra számíthatunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.