A sportos törpök királya: 231 lóerős az új Mini JCW

A detroiti autószalonon leleplezett Mini Cooper John Cooper Works koncepció után megjött a végleges verzió.

Vajda János
2014. 12. 12. 13:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A brit–német gyártó újdonságára mostanáig kellett várni: a mai napon debütált az új JCW, ami először háromajtós kivitelben érhető el, de vélhetően rövidesen érkezik az ötajtós Mini sportmodell is. A kis aszfaltszaggató betyár motorházteteje alatt ugyanaz a kétliteres, négyhengeres BMW-féle turbós benzines dolgozik (motorkódja B48), ami a Cooper S-ben, ám míg utóbbi típus 192 lóerőt és 280 Nm csúcsnyomatékot állít csatasorba, a JCW 231 lóerőt és 320 Nm-t képes felmutatni, mégpedig igen széles tartományban – a maximális teljesítmény 5200-6000/perc között, míg a csúcsnyomaték 1250-4800/perc között végig rendelkezésre áll.

Tapasztalataink szerint néha már a Cooper S kivitel is túlmotorizáltnak tűnt és a nagyobb gyorsítások alkalmával nehezen tapadtak meg az első kerekei, így az első gumiknak a JCW alatt bizony nagyon nehéz dolguk lesz, főleg hogy a 205 mm-es abroncsszélesség nem változott. A 0–100 km/h-s sprintet a szériában járó hatfokozatú kézi váltóval (felárért hatsebességes automata is kérhető) az „izomtörp” 6,3 másodperc alatt képes állítólag abszolválni, s ez a szám vélhetően még jobb lenne, ha meg tudna tapadni az autó, ami 1205 kilós tömegével közel egy mázsával könnyebb 20 lóerővel gyengébb, 1,6 literes elődjénél. A végsebesség 246 km/h, de ami igazán megdöbbentő lesz, az az autó rugalmassága: 80–120 km/h között például 5. fokozatban mindössze 5,6 szekundum, ami sokkal erősebb autóknak is becsületére válna.

Kézi váltóval 6,7 liter/100 km a vegyes gyári étvágy, az automata váltós verzió pedig meglepő módon kereken 1 literrel(!) takarékosabb, gyorsulása pedig 0,2 szekundummal jobb, azonos végsebesség mellett. A mechanikus önzáró differenciálműről sajnos le kell mondanunk, így egy elektromosan imitált differenciálzár igyekszik fokozni a tapadást, több-kevesebb (de inkább kevesebb) sikerrel

A sportos csúcsmodellhez szériában 17 colos, 205/45 R17 méretű abroncsok járnak, opcionálisan pedig 18 colosokat is választhatunk, ha pedig nem szeretnénk szétrázatni magunkat a tovább keményített futómű által, érdemes megvásárolni az épeszű áron kínált állítható csillapítást. A fokozott lassulásról megnövelt méretű Brembo fékrendszer gondoskodik. A JCW típus kívül-belül könnyen megkülönböztethető a testvérektől a feliratok és a fokozottan sportos kiegészítők által – az utastérben például igazán hívogató sportüléseket köszönthetünk.

Minden idők legerősebb szériagyártású Mini modellje rövidesen rendelhető lesz, a jövő év első felében pedig máris megkezdődnek a kiszállítások. A sajtóanyagban különben a hangélményről nem szólt a fáma, de mi azért titkon reméljük, hogy a központi dupla kipufogókból még szebb és agresszívebb szólamok hangzanak majd a Cooper S eleve izgalmas hangjainál. Az alapárak ismeretlenek, de annyi bizonyos, hogy méltó felszereltséggel 10 millió forint körüli árral számolhatunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.