A VW irányítója lesz a BMW fejlesztési igazgatója

Az utóbbi hetek egyik legérdekesebb hírének számít a BMW-s Herbert Diess átszerződése a Volkswagenhez.

Vajda János
2014. 12. 27. 17:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Herbert Diess ugyanis a BMW-nél a K+F részleg igazgatója, vagyis nála vélhetően senki nem látja át jobban a bajor márka jövőjét, s információi, tudása aranyat ér. A Volkswagen nem is szúrta ki az 56 éves német úriember szemét valami alacsony pozícióval: Diess egyből a márka élére ugrik 2015. október 1-től, a Volkswagen személyautó-részlegének irányítása lesz a feladata. Ezt a kört eddig a VW konszern mindenható ura, a 67 éves Martin Winterkorn látta el, aki továbbra is megtartja funkcióját – szerződése 2016 októberének végén jár le, de vélhetően tovább fogják hosszabbítani.

A BMW-nél Herbert Diess helyét – aki nemcsak a meglévő BMW-ket, illetve BMW M-modelleket ismeri nagyon jól, hanem a jövő irányait és technikai fejlesztéseit is – Klaus Fröhlich veszi át. A Volkswagen konszern jelenlegi vezetője tehát még biztosan marad, a BMW-nél viszont váltás lesz, ami újabb meglepő fordulatot jelent. Az 58 éves dr. Norbert Reithofer, aki hihetetlen sikereket ért el a BMW-vel, jövő májusban hagyja el az igazgatói széket, helyét pedig május 13-tól Harald Kruger veszi át. A 49 éves Kruger ezzel a legfiatalabb márkaigazgatóvá válik a teljes autóiparban, persze a nagy márkák között – nagy tervei vannak a BMW-vel, s természetesen meg szeretné őrizni a bajorok vezető szerepét a prémium szegmensben.

 

Idén különben minden bizonnyal újból rekordévet fognak zárni a propelleresek: a BMW Group összeladásai december végéig átlépik a kétmilliós bűvös küszöböt, ami rendkívül szép eredmény a prémium szegmensben. Ezzel a márka bebetonozza vezető szerepét a prémiumok között, a konkurens prémium márkák ugyanis vélhetően távol állnak majd az év végi összesítésben a kétmilliós számtól – ennek ellenére az Audi és a Mercedes is rekordeladásokról beszél.

A rekordszámok és a fontos pozícióváltások mellett szinte eltörpül a BMW 6-os sorozatának reggel bejelentett frissítése, amely a 3 kivitel (Coupé, Cabriolet, GranCoupé) mellett az M-es modelleket is érinti. A frissítés mértéke szinte nulla: új kerekek, átdolgozott lökhárítók és a veséknél 10-10 helyett 9-9 függőleges lamella. Nagyjából ennyi, a motorok is a régiek. A januári, detroiti kiállításon debütáló újdonság így vélhetően nem fogja megkapni az év legmélyrehatóbb ráncfelvarrása díjat, s a jelenlegi 6-os tulajoknak sem lesz okuk azonnal a kereskedésbe rohanni frissítés előtti 6-osukat a legújabbra cserélni, annak ellenére, hogy az új színek hívogatóak, s szériában jár a típushoz a LED főfényszóró.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.