Egy ideig úgy nézett ki, hogy a radikális RS kivitel végre összkerékhajtást kap, ám végül a Ford úgy döntött, hogy marad az elsőkerék-hajtás – bizonyára tömeg- és költségcsökkentési okokból. A mechanikus önzáró differenciálmű természetesen kötelező kellék, s vélhetően az előd továbbfejlesztett RevoKnuckle nevű függőcsapszeges felfüggesztését köszönthetjük az első tengelynél, a hajtási befolyások csökkentése miatt.
Nem is csoda, ugyanis óriási erőt kell útra vinni az első gumikon keresztül: megtudtuk, hogy az új Mustang alapmotorjának kissé felpaprikázott verziója fogja hajtani a Focus RS-t, s a gyáriak azt ígérik, hogy a friss felvonás körülbelül 10 százalékkal lesz izmosabb elődjénél úgy, hogy tömege is alacsonyabb marad. A 2,3 literes négyhengeres EcoBoost motor így körülbelül 330-340 lóerőt adhat le, csúcsnyomatéka pedig valahol 480 Nm körül várható – a Mustangban 309 lóerőt és 408 Nm-t teljesít.
A 0–100 km/h-s sprintidőt mi 5,5 másodperc körül saccoljuk (ennél kevesebb elsőkerék-hajtással nem igazán érhető el szerintünk), de nem csak gyorsabb, takarékosabb is lesz az újdonság: a gyár 20 százalékos mínuszt ígér. A Ford sportmodelljeinek háza tájáról további újdonság a bejelentett Focus RS mellett, hogy a márka összevonja jelenlegi, nagyteljesítményű autók építéséért felelős részlegeit (Ford Racing, Ford SVT, Team RS), amelyek mostantól Ford Performance néven fognak működni. A Ford Performance pedig a közeljövőben nem kevesebb, mint 12 új nagy teljesítményű modellt fog piacra bocsátani, amelyeknek nagy része globális típus lehet, a Focus RS-hez hasonlóan.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!