Az FXX utódjáról már számos pletykát hallhattunk eddig is, a Ferrari a mai napon véget vetett a találgatásoknak, és lerántotta a leplet az FXX K-ról. A szupergép a jövő évben kerül piacra, erősen korlátozott darabszámban. Az FXX-hez hasonlóan sajnos az FXX K sem helyezhető utcai forgalomba, így kizárólag a pályázás szerelmeseit szólítja meg, de tudását, illetve teljesítményét elnézve ez nem is baj – egyszerűen túl veszélyes lenne az utcára.
A hajtáslánc a LaFerraritól érkezik, azzal a különbséggel, hogy a V12-es, 6262 köbcentis szívómotor 800 helyett itt 847 lóerőt produkál – gondoljanak bele, ez 135 lóerős literteljesítményt jelent, ami a rekorder 458 Speciale 4,5 literes V8-asát is lepipálja egy hajszállal –, az elektromos egység pedig 163 helyett 191 lóerőt tud. Ezzel a rendszerteljesítmény 75 lóerővel nagyobb a LaFerrariénál, 963 helyett 1038 lóerő, a nyomaték pedig 900 newtonméter felett van. Az FXX K-t a McLaren P1 GTR ellenfeleként kezelhetjük, és bár menetteljesítményeiről egyelőre nem állnak rendelkezésre hivatalos adatok, alig 2,5 másodperc körüli 0–100-as sprintre és 350 km/h feletti végsebességre számíthatunk. A hátsó kerekekhez hétfokozatú, kétkuplungos automata váltón keresztül érkezik meg az erő.
A rakéta 194 milliméterrel hosszabb és 59-cel szélesebb a LaFerrarinál (4896, illetve 2051 milliméter), 1116 milliméteres magasságuk és 2650 milliméteres tengelytávolságuk megegyezik. A versenypályán nyújtott kiváló teljesítmény érdekében rendkívül szofisztikált az autó aerodinamikai rendszere, gyakorlatilag minden porcikája a maximális leszorítóerő – 50 százalékkal jobb, mint a testvérmodell esetében – és a minimális tömeg jegyében fogant.
Az FXX K Pirelli P Zero abroncsokon gördül, amelyekben speciális szenzorok mérik a gyorsulásokat, a hőmérsékletet és a nyomást. A Brembo karbon-kerámia féktárcsái természetesen szériában járnak, s az autó minden elemét a legjobb köridőkre hangolták a tervezők. Az üzemmódkapcsolón elérhető egy új, száguldókör-üzemmód, amely rövidebb ideig nagyobb teljesítményt bocsát a sofőr rendelkezésére. Kézzel egy-egy előzéshez pluszerőt is vezérelhetünk az aszfaltra, az elektromos Hy-Kers rendszert állíthatjuk maximális visszatöltésre is.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!