Bemutatkozott a LaFerrari pályaváltozata

Az Enzo után a gyártó új csúcsmodellje, a LaFerrari is kapott versenypálya-verziót.

Vajda János
2014. 12. 05. 17:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az FXX utódjáról már számos pletykát hallhattunk eddig is, a Ferrari a mai napon véget vetett a találgatásoknak, és lerántotta a leplet az FXX K-ról. A szupergép a jövő évben kerül piacra, erősen korlátozott darabszámban. Az FXX-hez hasonlóan sajnos az FXX K sem helyezhető utcai forgalomba, így kizárólag a pályázás szerelmeseit szólítja meg, de tudását, illetve teljesítményét elnézve ez nem is baj – egyszerűen túl veszélyes lenne az utcára.

A hajtáslánc a LaFerraritól érkezik, azzal a különbséggel, hogy a V12-es, 6262 köbcentis szívómotor 800 helyett itt 847 lóerőt produkál – gondoljanak bele, ez 135 lóerős literteljesítményt jelent, ami a rekorder 458 Speciale 4,5 literes V8-asát is lepipálja egy hajszállal –, az elektromos egység pedig 163 helyett 191 lóerőt tud. Ezzel a rendszerteljesítmény 75 lóerővel nagyobb a LaFerrariénál, 963 helyett 1038 lóerő, a nyomaték pedig 900 newtonméter felett van. Az FXX K-t a McLaren P1 GTR ellenfeleként kezelhetjük, és bár menetteljesítményeiről egyelőre nem állnak rendelkezésre hivatalos adatok, alig 2,5 másodperc körüli 0–100-as sprintre és 350 km/h feletti végsebességre számíthatunk. A hátsó kerekekhez hétfokozatú, kétkuplungos automata váltón keresztül érkezik meg az erő.

A rakéta 194 milliméterrel hosszabb és 59-cel szélesebb a LaFerrarinál (4896, illetve 2051 milliméter), 1116 milliméteres magasságuk és 2650 milliméteres tengelytávolságuk megegyezik. A versenypályán nyújtott kiváló teljesítmény érdekében rendkívül szofisztikált az autó aerodinamikai rendszere, gyakorlatilag minden porcikája a maximális leszorítóerő – 50 százalékkal jobb, mint a testvérmodell esetében – és a minimális tömeg jegyében fogant.

Az FXX K Pirelli P Zero abroncsokon gördül, amelyekben speciális szenzorok mérik a gyorsulásokat, a hőmérsékletet és a nyomást. A Brembo karbon-kerámia féktárcsái természetesen szériában járnak, s az autó minden elemét a legjobb köridőkre hangolták a tervezők. Az üzemmódkapcsolón elérhető egy új, száguldókör-üzemmód, amely rövidebb ideig nagyobb teljesítményt bocsát a sofőr rendelkezésére. Kézzel egy-egy előzéshez pluszerőt is vezérelhetünk az aszfaltra, az elektromos Hy-Kers rendszert állíthatjuk maximális visszatöltésre is.

A Ferrarri elmondta, hogy az FXX K nem fog egyetlen hivatalos versenysorozatban sem szerepelni, s elsősorban azért fejlesztették ki, hogy bemutassa a márka technológiai színvonalát – leginkább ínyencfalatként tekinthetünk rá, amelyet tulajdonosa kivihet a pályára kis mókázásra. A Ferrari még nem közölt árakat, de bőven félmilliárd forint feletti nagyságrendről beszélhetünk. Egyelőre nem erősítette meg a gyártó, de a hírek szerint csak azok a Ferrari-ügyfelek lehetnek potenciális FXX K-tulajdonosok, akik már rendelkeznek egy LaFerrarival. Mondhatni, elég exkluzív körről van szó

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.