Ezúttal négy új típust, köztük két elektromotorokkal felszerelt modellt teszteltek. Közülük az egyik a konnektorról tölthető Audi A3 e-tron volt, mely a német prémiumgyártótól elvárható, ötcsillagos eredménnyel zárta a próbákat. A felnőtt utasok védelmére kapott 83 százalékos értékelés mellett a gyermekek védelmére 78, a gyalogosokéra pedig 66 százalékot kapott az autó, mely már jónak számít.
A másik elektromos modell a Kia Soul EV volt, melynek a szigorított teszteken be kellett érnie a négy csillaggal, ami így sem számít rossz eredménynek. Mindez persze leginkább a dél-koreaiak fejletlenebb biztonsági rendszereinek és a jópofa kisautó gyengébb gyalogosvédelmének (59 százalék) köszönhető, hiszen mind a felnőtt (84 százalék), mind pedig a gyermek utasok védelmére (82 százalék) jobb értékelést kapott.
A normál Soult is tesztre fogták az ítészek, ami bár megtartotta a négy csillagot, érdekes módon valamivel rosszabb eredményeket produkált, mint villanyos testvére. Ez főleg a felnőtt utasok védelmére kapott 75 százalékos értékelésből tűnik ki. A Jeep Renegade néhány példánya is megjárta a poklok poklát, amit azonban a gyáriak nem bántak, hiszen 5 csillagos eredményével a teszt egyik legjobbját nyújtotta a kis terepes, mely a felnőttek és a gyermekek védelmében is élen járt a maga 87 és 85 százalékával.
Bár a bajorok modelljei közül ezúttal egyiket sem törték össze az Euro NCAP boszorkánykonyháján, egy díjjal így is gazdagabbak lettek a BMW-nél, melyet a fejlett gyalogosfigyelmeztető és városi automatikus fékrendszereikért kaptak. Az európai szervezet tesztjén tehát ezúttal mindenki jól szerepelt, hiszen a nemrég szigorított rendszerben a 4 csillag már jó eredménynek számít.