A tanulmányautó és az álcázott prototípusok után nem szolgál nagy meglepetéssel a típus, ennek ellenére meglepően látványosra sikerült. A formákkal kapcsolatban éppen azt kaptuk, amire vártunk: szemből a márka legfrissebb formanyelvét kapjuk meg, hátul pedig szinte egy az egyben az S osztály kupémegoldásai köszönnek vissza – legalábbis ami a lámpákat és a köztük húzódó krómcsíkot illeti. Természetesen minden fénytest ledes.
Az autó profiljával nem sokat vesződtek a mérnökök, itt gyakorlatilag a nagy rivális formáit láthatjuk viszont, noha érdemes megemlíteni, hogy ebben a kategóriában nincs túl nagy mozgásterük a tervezőknek. Az alapáron 20 hüvelykes keréktárcsákkal érkező elegáns óriást azért igyekeztek viszonylag sportosnak láttatni a gyáriak, ami természetesen az AMG verzió esetében sikerült leginkább. A gyári tuningcsapat a szokásos eszközökhöz nyúlva megnövelte az első légbeömlők méreteit, harciasabb kipufogókat varázsolt a hátsó traktusra, s a 21 colos felnik sem maradhattak el.
Érdemes persze megjegyezni, hogy a GLE 450 AMG Coupé nem a legsportosabb változata lesz a terepkupénak, ugyanis a Mercedes-Benz ezzel a modellel vezeti be – az suv-k új elnevezési rendszere mellett – az AMG Sports nevű családot, mely a BMW M Performance-hoz hasonlóan köztes kategóriát jelent majd a normál és az AMG modellek között. Az utastérben helyet foglalva az M osztály – hamarosan GLE – felfrissített megoldásait találjuk.
A minden igényt kielégítő luxus mellett a legnagyobb újdonságot a friss volán és a középkonzoli képernyő táblagépszerű kialakítása jelentheti, amely természetesen a gyártó legújabb Comand központi rendszerét futtatja. Az utasok jó hangulatát a legfinomabb anyagokból készült kárpitok, hátsó multimédiás rendszer, hathelyes dvd-tár és Bang & Olufsen audiorendszer biztosítja. Az AMG variánsban ugyancsak a megszokott változásokkal nézhetünk szembe: karbon díszbetétek, alumínium dekorelemek, sportkormány és egyéb nyalánkságok.
A már-már megszokottnak mondható sávtartó, holttérfigyelő, megállásra és elindulásra önmagától képes adaptív tempomat mellett természetesen olyan berendezéseket is tartalmaz a típus, mint a 360 fokos kamerával ellátott aktív parkolássegítő Parktronic, a minden lehetséges biztonsági rendszert – így az autót ütközésre felkészítő rendszert, az automatikus fékezést és a gyalogosfelismerőt – tartalmazó Pre-Safe Plus, valamint a keresztirányú forgalmat is észlelő BAS Plus. Éjszaka pedig az alapáron járó intelligens ledes fényszórórendszer és a Magic Vision Control névre keresztelt adaptív első szélvédő segíti a biztonságos utazást.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!