Csillagos romboló: megjött a Mercedes-Benz GLE Coupé

Ez a nap is eljött, a Mercedes-Benz lerántotta a leplet a BMW X6 közvetlen ellenfelének szánt GLE Coupéról.

Kenéz Tibor
2014. 12. 11. 11:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tanulmányautó és az álcázott prototípusok után nem szolgál nagy meglepetéssel a típus, ennek ellenére meglepően látványosra sikerült. A formákkal kapcsolatban éppen azt kaptuk, amire vártunk: szemből a márka legfrissebb formanyelvét kapjuk meg, hátul pedig szinte egy az egyben az S osztály kupémegoldásai köszönnek vissza – legalábbis ami a lámpákat és a köztük húzódó krómcsíkot illeti. Természetesen minden fénytest ledes.

Az autó profiljával nem sokat vesződtek a mérnökök, itt gyakorlatilag a nagy rivális formáit láthatjuk viszont, noha érdemes megemlíteni, hogy ebben a kategóriában nincs túl nagy mozgásterük a tervezőknek. Az alapáron 20 hüvelykes keréktárcsákkal érkező elegáns óriást azért igyekeztek viszonylag sportosnak láttatni a gyáriak, ami természetesen az AMG verzió esetében sikerült leginkább. A gyári tuningcsapat a szokásos eszközökhöz nyúlva megnövelte az első légbeömlők méreteit, harciasabb kipufogókat varázsolt a hátsó traktusra, s a 21 colos felnik sem maradhattak el.

Érdemes persze megjegyezni, hogy a GLE 450 AMG Coupé nem a legsportosabb változata lesz a terepkupénak, ugyanis a Mercedes-Benz ezzel a modellel vezeti be – az suv-k új elnevezési rendszere mellett – az AMG Sports nevű családot, mely a BMW M Performance-hoz hasonlóan köztes kategóriát jelent majd a normál és az AMG modellek között. Az utastérben helyet foglalva az M osztály – hamarosan GLE – felfrissített megoldásait találjuk.

A minden igényt kielégítő luxus mellett a legnagyobb újdonságot a friss volán és a középkonzoli képernyő táblagépszerű kialakítása jelentheti, amely természetesen a gyártó legújabb Comand központi rendszerét futtatja. Az utasok jó hangulatát a legfinomabb anyagokból készült kárpitok, hátsó multimédiás rendszer, hathelyes dvd-tár és Bang & Olufsen audiorendszer biztosítja. Az AMG variánsban ugyancsak a megszokott változásokkal nézhetünk szembe: karbon díszbetétek, alumínium dekorelemek, sportkormány és egyéb nyalánkságok.

A már-már megszokottnak mondható sávtartó, holttérfigyelő, megállásra és elindulásra önmagától képes adaptív tempomat mellett természetesen olyan berendezéseket is tartalmaz a típus, mint a 360 fokos kamerával ellátott aktív parkolássegítő Parktronic, a minden lehetséges biztonsági rendszert – így az autót ütközésre felkészítő rendszert, az automatikus fékezést és a gyalogosfelismerőt – tartalmazó Pre-Safe Plus, valamint a keresztirányú forgalmat is észlelő BAS Plus. Éjszaka pedig az alapáron járó intelligens ledes fényszórórendszer és a Magic Vision Control névre keresztelt adaptív első szélvédő segíti a biztonságos utazást.

A kiváló vezetési élményhez hozzájárul az Airmatic felfüggesztés, az ADS Plus aktív lengéscsillapító, az adaptív kormányáttételezés és az Active Curve System elnevezésű kanyarstabilizáló rendszer. Mindezeket a Dynamic Select fokozatválasztóval irányíthatjuk, melynek öt állapota van, az egyénileg beállíthatótól a kényelemre hangolt és a csúszós útra optimalizált üzemmódon, illetve a sporton át egészen a sport+-ig, mely teljes mértékben a dinamikára koncentrál, és több teret enged a sofőr tudásának. Az AMG verzióban mindez nemcsak a felfüggesztésre, a pedálokra és a kormányra hathat ki, a motorhangot, a műszereket és a világítási rendszert is befolyásolja.

A Mercedes-Benz egyelőre csak három erőforrást erősített meg a GLE Coupéval kapcsolatban, ugyanakkor ennél biztosan több verzióban lesz majd elérhető a típus. A dízeleknél a 350d 4Matic érkezése vehető biztosra. A jól ismert háromliteres szerkezet itt 258 lóerőt és 620 newtonmétert biztosít. A benzinesek terén a 400 4Maticről és a 450 AMG-ről rántották le a leplet. Mindkettőben háromliteres V6-ost találunk, az előbbi 333 lóerőt és 480 newtonmétert, utóbbi 367 lóerőt és 520 newtonmétert állít elő, amivel bizonyára igencsak dinamikusan képes mozgatni a hatalmas testet.

Az összkerékhajtás és az automata váltó valószínűleg alapáron jár majd minden GLE Coupéhoz, azonban a kilencfokozatú 9G-Tronic szerkezet egyelőre csak az AMG variánshoz jár felár nélkül, a többi modellt valószínűleg a hétfokozatú egységgel szerelik.

A Mercedes-Benz tehát beszállt a versengésbe, kérdés, a BMW X6 második nemzedékével szemben mire lesz képes a GLE Coupé. Nyilván sok márkarajongó várta már epekedve, hogy végre a stuttgartiak is előhuzakodjanak saját terepkupéjukkal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.