Az alig féltonnás zsebrakéta akár (bőven) 300 lóerő feletti teljesítményével sportmotorok menetteljesítményeit hozta el a négykerekűek világába. Persze rengeteg kompromisszumot igényel a csupasz vázas jószág, aminek pilótája az esőtől sincs védve, de tulajdonosai imádják az Atomot, s vígan húznak bukósisakot az élmények érdekében. Az Ariel tehát szép sikereket ért el az Atommal, a britek viszont most továbblépnek a modellkínálatot tekintve, s meglepő módon a legfrissebb hírek szerint egy homokfutót dobnak piacra – úgy látszik, egyértelműen a rétegmodellek szűk piacát keresik.
Az új modellt Nomad névre keresztelték, s a cég vezetője úgy jellemzi, hogy az Atom sárdagasztós testvérét tisztelhetjük személyében. Összkerékhajtásról szó nincs, így a Nomadnak az élmények (és a tömegcsökkentés) kedvéért a hátsó kerekei hajtottak, mégpedig egy egészen izmos motor által. Az Atomhoz hasonlóan a Honda biztosítja a szívet, s ez esetben egy 200 lóerő körüli 2,4 literes szívó négyhengeresről van szó, aminek erejét egy a Hondától származó hatfokozatú váltó továbbítja a kerekekhez. A menetteljesítményekről nincsenek információk, de a 700 kilós tömeg ismeretében nem lesz lassú a 200 lóerős homokfutó
A kategóriának megfelelően természetesen egészen nagy hasmagassággal és bütykös abroncsokkal érkezik a típus, amelynek felfüggesztései kimondottan hosszú utakon mozognak, így rendkívül egyenetlen talajon is remekül érzi magát a négykerekű. A komplett bukócsövezés sem maradhatott el, de a képeket elnézve a sofőr és utasa szél- és esővédelme ezúttal is elmaradt. Nem meglepő módon szériában jár a mechanikus önzáró differenciálmű, így az erőcsúsztatás sem lesz ellenére a mérges sárdagasztónak. Az opciós lista számos tételt fog tartalmazni, az Arielhez méltó módon viszont az árak nem lesznek alacsonyak: már a beszálló is 12 millió forint körül várható.