Csak mostanig kellett várni a lépésre: a BMW ma reggel bejelentette a 3-hengeres benzinest a 2-es Coupé kínálatában. A 2-es Coupéban 18i jelzéssel debütál a feltöltött 1,5 literes 3-hengeres benzinmotor, ami azért érdekes, mert az 1-es sorozatban az 1,6 literes 4-hengeres turbóval szerelt 18i 170 lóerőt illetve 250 Nm-t tud, a 218i Coupé 136 lóerejével és 220 Nm csúcsnyomatékával szemben – ezt a teljesítményt az 1-es sorozatban a 116i képes hozni, ráadásul egy hajszállal jobb gyorsulás mellett.
A 116i 1,6 literes négyhengerese (szintén 136 lóerővel illetve 220 Nm-rel) ugyanis 8,5 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/h-s sebességre a hátsókerekes kompaktot, míg az egy decivel kisebb, új 3-hengeres a hatfokozatú kézi váltóval 8,8, a nyolcgangos automatával pedig 8,9 szekundum alatt repíti 100 km/h-s tempóra a virgonc 218i Coupét, aminek végsebessége 212 km/h. A 3-hengeres természetesen szintén hosszirányban fekszik a motorháztető alatt, és a TwinPower turbó mellett közvetlen befecskendezéssel, Valvetronic és dupla Vanos technikával büszkélkedik.
A BMW ígérete szerint a háromhengeresek gyenge járáskultúrájától nem kell félni, a bajorok azt állítják, hogy pontosan olyan kulturált lesz az új 18i, mint a korábbi négyhengeresek – ezt el is hisszük, ugyanis nemrégiben adtuk vissza az azonos motorral szerelt 218i Active Tourer tesztautót, és mi magunk is le voltunk nyűgözve a motor finomságán, ami jórészt a kovácsolt acél görgőcsapágyas kiegyenlítő tengelynek köszönhető. Ez a megoldás mérsékli a rezgéseket. A 218i Coupé gyári vegyes fogyasztása a konfiguráció függvényében 5,1-5,6 liter, vagyis az újdonság papíron körülbelül 10%-kal takarékosabb az azonos teljesítményű 1,6 literes négyhengeresnél.
A 2-es Coupé kínálatában szintén újdonság az összkerékhajtású 220d változat: a 190 lóerős, egyturbós kétliteres, négyhengeres dízel (400 Nm) 6,8 másodperc alatt lövi 100 km/h-ra az összkerekes kupét, ami már-már sportautós érték, átlagfogyasztása pedig szuperalacsony, 4,3-4,7 liter között mozog. A nyolcsebességes automataváltó az összkerékhajtású 20d-hez széria. A jövő évnek bőségesebb alapfelszereltséggel vág neki a 2-es Coupé, az alapmodellen felül pedig 4 új szint, az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport verzió is elérhető lesz, a 2-es Active Tourer-hez hasonlóan. Az új háromhengeres 1,5 literes motorok várhatóan rövidesen a BMW 1-es és 3-as sorozatában is debütálni fognak, s valószínűleg új teljesítményváltozatokat is tisztelhetünk a portfólióban.