Itt az első 3-hengeres, hátsókerék-hajtású BMW

A BMW vadonatúj 3-hengeres motorcsaládja a MINI harmadik generációja után újabb bajorban debütál.

Vajda János
2014. 12. 14. 15:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csak mostanig kellett várni a lépésre: a BMW ma reggel bejelentette a 3-hengeres benzinest a 2-es Coupé kínálatában. A 2-es Coupéban 18i jelzéssel debütál a feltöltött 1,5 literes 3-hengeres benzinmotor, ami azért érdekes, mert az 1-es sorozatban az 1,6 literes 4-hengeres turbóval szerelt 18i 170 lóerőt illetve 250 Nm-t tud, a 218i Coupé 136 lóerejével és 220 Nm csúcsnyomatékával szemben – ezt a teljesítményt az 1-es sorozatban a 116i képes hozni, ráadásul egy hajszállal jobb gyorsulás mellett.

A 116i 1,6 literes négyhengerese (szintén 136 lóerővel illetve 220 Nm-rel) ugyanis 8,5 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/h-s sebességre a hátsókerekes kompaktot, míg az egy decivel kisebb, új 3-hengeres a hatfokozatú kézi váltóval 8,8, a nyolcgangos automatával pedig 8,9 szekundum alatt repíti 100 km/h-s tempóra a virgonc 218i Coupét, aminek végsebessége 212 km/h. A 3-hengeres természetesen szintén hosszirányban fekszik a motorháztető alatt, és a TwinPower turbó mellett közvetlen befecskendezéssel, Valvetronic és dupla Vanos technikával büszkélkedik.

 

A BMW ígérete szerint a háromhengeresek gyenge járáskultúrájától nem kell félni, a bajorok azt állítják, hogy pontosan olyan kulturált lesz az új 18i, mint a korábbi négyhengeresek – ezt el is hisszük, ugyanis nemrégiben adtuk vissza az azonos motorral szerelt 218i Active Tourer tesztautót, és mi magunk is le voltunk nyűgözve a motor finomságán, ami jórészt a kovácsolt acél görgőcsapágyas kiegyenlítő tengelynek köszönhető. Ez a megoldás mérsékli a rezgéseket. A 218i Coupé gyári vegyes fogyasztása a konfiguráció függvényében 5,1-5,6 liter, vagyis az újdonság papíron körülbelül 10%-kal takarékosabb az azonos teljesítményű 1,6 literes négyhengeresnél.

A 2-es Coupé kínálatában szintén újdonság az összkerékhajtású 220d változat: a 190 lóerős, egyturbós kétliteres, négyhengeres dízel (400 Nm) 6,8 másodperc alatt lövi 100 km/h-ra az összkerekes kupét, ami már-már sportautós érték, átlagfogyasztása pedig szuperalacsony, 4,3-4,7 liter között mozog. A nyolcsebességes automataváltó az összkerékhajtású 20d-hez széria. A jövő évnek bőségesebb alapfelszereltséggel vág neki a 2-es Coupé, az alapmodellen felül pedig 4 új szint, az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport verzió is elérhető lesz, a 2-es Active Tourer-hez hasonlóan. Az új háromhengeres 1,5 literes motorok várhatóan rövidesen a BMW 1-es és 3-as sorozatában is debütálni fognak, s valószínűleg új teljesítményváltozatokat is tisztelhetünk a portfólióban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.