Itt az Opel olcsó kisautója – csinos lett a Karl

Kicsi, de tágas, jól néz ki, mégis ésszerű. Ilyen autót várhatnak a vásárlók belépőszinten az Opeltől.

Vajda János
2014. 12. 06. 6:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az újdonságot már nagyon vártuk, s hasábjainkon is többször olvashattak a rüsselsheimiek városi kisautójáról, amely az Opel kínálatának legolcsóbb tagja lesz. A cégalapító fiáról elnevezett négykerekű a városi minik kategóriájába lép be, olcsóságához pedig elengedhetetlen volt az egyszerűbb konfigurálhatóság. Ennek megfelelően kizárólag öt ajtóval, nagy örömünkre ötszemélyes utastérrel (5 állítható magasságú fejtámlával) és egyetlen motorral lesz elérhető – legalábbis az elején – a villámosok büszkesége, ami csinos formája révén az idősebbek mellett a fiatalok számára is kiváló választásnak ígérkezik.

A karosszéria mindössze 3,68 méter hosszú, ami azt jelenti, hogy a háromajtós Adam divatmodellel egy méretkategóriába sorolható a Karl, s így hossza mintegy 30 centivel marad a Corsa alatt. Az Opel még adós a további méterekkel és a csomagtartó befogadóképességével, de állítólag a kategória legtágasabb képviselői közé sorolható a Karl. A motorháztető alatt azt az új fejlesztésű egyliteres, háromhengeres szívó benzinmotort köszönthetjük, amit a szorgos szentgotthárdi kezek építenek össze. Az 1.0 ECOTEC 75 lóerős képes leadni, ami abszolút elegendőnek ígérkezik az egy tonna alatti üres tömeg ismeretében – bizony, a Karl szerencsére nem szenved az Opel modellek túlsúlyproblémájától.

Az első kerekekhez egy ötfokozatú kézi váltó továbbítja az erőt, s a gyártó különösen büszke a futóműre és a kormányzásra, ami szerintük a kategória csúcsát képviseli. A biztonságra nagy hangsúlyt helyeztek a mérnökök, s az árkategória ismeretében kedvelt kedvesség lesz a visszagurulás-gátló is, továbbá rendelhetünk például sávelhagyás-figyelmeztetőt. A kormányzás rásegítése gombnyomásra (City funkció) felpuhul, ami a városi manőverezést megkönnyíti, továbbá találunk a kínálatban parkolóradart, tempomatot, s kanyarodási fényt is.

A kényelmi extrák között megtaláljuk az ülésfűtést, a napfénytetőt, valamint az Opel okostelefonokkal kommunikáló IntelliLink érintőképernyős multimédiás rendszerét, a kinézetet pedig 14-16 col közötti kerekekkel és tízféle fényezéssel tehetjük egyedivé. A Karl jövő nyáron érkezik a márkakereskedésekbe, az Opel ígérete szerint pedig mintegy 3 ezer euróval lesz alacsonyabb a leggyengébb, 70 lóerős belépő szintű ötajtós új Corsánál – nálunk kicsit kisebbre várható az árkülönbség 900 ezer forintnál, de biztosan hívogató lesz a kívül-belül csinos és igényes Karl vételára.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.