Az újdonságot már nagyon vártuk, s hasábjainkon is többször olvashattak a rüsselsheimiek városi kisautójáról, amely az Opel kínálatának legolcsóbb tagja lesz. A cégalapító fiáról elnevezett négykerekű a városi minik kategóriájába lép be, olcsóságához pedig elengedhetetlen volt az egyszerűbb konfigurálhatóság. Ennek megfelelően kizárólag öt ajtóval, nagy örömünkre ötszemélyes utastérrel (5 állítható magasságú fejtámlával) és egyetlen motorral lesz elérhető – legalábbis az elején – a villámosok büszkesége, ami csinos formája révén az idősebbek mellett a fiatalok számára is kiváló választásnak ígérkezik.
A karosszéria mindössze 3,68 méter hosszú, ami azt jelenti, hogy a háromajtós Adam divatmodellel egy méretkategóriába sorolható a Karl, s így hossza mintegy 30 centivel marad a Corsa alatt. Az Opel még adós a további méterekkel és a csomagtartó befogadóképességével, de állítólag a kategória legtágasabb képviselői közé sorolható a Karl. A motorháztető alatt azt az új fejlesztésű egyliteres, háromhengeres szívó benzinmotort köszönthetjük, amit a szorgos szentgotthárdi kezek építenek össze. Az 1.0 ECOTEC 75 lóerős képes leadni, ami abszolút elegendőnek ígérkezik az egy tonna alatti üres tömeg ismeretében – bizony, a Karl szerencsére nem szenved az Opel modellek túlsúlyproblémájától.
Az első kerekekhez egy ötfokozatú kézi váltó továbbítja az erőt, s a gyártó különösen büszke a futóműre és a kormányzásra, ami szerintük a kategória csúcsát képviseli. A biztonságra nagy hangsúlyt helyeztek a mérnökök, s az árkategória ismeretében kedvelt kedvesség lesz a visszagurulás-gátló is, továbbá rendelhetünk például sávelhagyás-figyelmeztetőt. A kormányzás rásegítése gombnyomásra (City funkció) felpuhul, ami a városi manőverezést megkönnyíti, továbbá találunk a kínálatban parkolóradart, tempomatot, s kanyarodási fényt is.
A kényelmi extrák között megtaláljuk az ülésfűtést, a napfénytetőt, valamint az Opel okostelefonokkal kommunikáló IntelliLink érintőképernyős multimédiás rendszerét, a kinézetet pedig 14-16 col közötti kerekekkel és tízféle fényezéssel tehetjük egyedivé. A Karl jövő nyáron érkezik a márkakereskedésekbe, az Opel ígérete szerint pedig mintegy 3 ezer euróval lesz alacsonyabb a leggyengébb, 70 lóerős belépő szintű ötajtós új Corsánál – nálunk kicsit kisebbre várható az árkülönbség 900 ezer forintnál, de biztosan hívogató lesz a kívül-belül csinos és igényes Karl vételára.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!