Formai szempontból nem kell sokáig elemeznünk az akár adaptív ledes fénytestestekkel érkező új Q7-et. Az 5,05 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,74 méter magas jármű tengelytávja 2,99 méter, ami azt jelenti, hogy az újdonság minden tekintetben egy hajszálnyival kisebb lett elődjénél, miközben jobb helykihasználást ígér az utastérben. A gyárban azonban a 325 kilogrammos fogyókúrára a legbüszkébbek, aminek köszönhetően immáron két tonna alatt marad a Q7 tömege. Mindezt teljesen új alapokkal, alumíniumból készülő ajtókkal és egyéb, az autó minden részletére kitérő fejlesztésekkel sikerült elérni. Az Audi hangsúlyozza, hogy a tömegcsökkenés ellenére biztonság terén szintén kiemelkedő teljesítményt nyújt a Q7.
Az utastér formavilága szintén ismerős lehet a márka nagyobb autóiból, azonban az összkép jóval modernebbre sikeredett. A középkonzol tetejére helyezett – természetesen besüllyeszthető – központi kijelző mellett immár a TT-ben bemutatott hatalmas műszerfali megjelenítő is bekerült a Q7-be, s a többi kezelőszerv is megújult valamelyest. A típus továbbra is elérhető hét üléssel, a csomagtartó az ötüléses verzióban nem kevesebb mint 890 liternyi helyet kínál, melyet a hátsó ülések lehajtásával két köbméter fölé növelhetünk.
A legfrissebb mmi-t futtató központi rendszer már az Android Autóval és az Apple Car Playjel is kompatibilis, és rengeteg internetes funkciót kínál a vásárlók számára. Hátra szintén új multimédiás rendszer került, Audi Tablet fantázianéven, mely internetezési lehetőséget, Bluetooth és nfc-csatlakozást, 32 gigabájt tárhelyet és még kamerát is kínál az utazóknak. A hangulatvilágításon, a háromdimenziós hangzást biztosító Bose, a drágább verziók esetében Bang & Olufsen audiorendszeren és a csúcsminőségű anyagokon már meg sem kell lepődnünk.
A sebességkorlátozó, a tempomat, az éberségfigyelő és az Audi Pre Sense City rendszer alapáron jár minden változathoz, csomagban pedig olyan extrákat választhatunk, mint a 360 fokos kamerarendszer és az automata parkolóberendezés. Ami újdonságnak számít az óriásban, az a keresztirányú forgalmat figyelő rendszer és az utánfutósegéd, felárért dugóban segítő, megállásra és elindulásra képes adaptív tempomatot is kaphatunk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!