Formai szempontból nem kell sokáig elemeznünk az akár adaptív ledes fénytestestekkel érkező új Q7-et. Az 5,05 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,74 méter magas jármű tengelytávja 2,99 méter, ami azt jelenti, hogy az újdonság minden tekintetben egy hajszálnyival kisebb lett elődjénél, miközben jobb helykihasználást ígér az utastérben. A gyárban azonban a 325 kilogrammos fogyókúrára a legbüszkébbek, aminek köszönhetően immáron két tonna alatt marad a Q7 tömege. Mindezt teljesen új alapokkal, alumíniumból készülő ajtókkal és egyéb, az autó minden részletére kitérő fejlesztésekkel sikerült elérni. Az Audi hangsúlyozza, hogy a tömegcsökkenés ellenére biztonság terén szintén kiemelkedő teljesítményt nyújt a Q7.
Az utastér formavilága szintén ismerős lehet a márka nagyobb autóiból, azonban az összkép jóval modernebbre sikeredett. A középkonzol tetejére helyezett – természetesen besüllyeszthető – központi kijelző mellett immár a TT-ben bemutatott hatalmas műszerfali megjelenítő is bekerült a Q7-be, s a többi kezelőszerv is megújult valamelyest. A típus továbbra is elérhető hét üléssel, a csomagtartó az ötüléses verzióban nem kevesebb mint 890 liternyi helyet kínál, melyet a hátsó ülések lehajtásával két köbméter fölé növelhetünk.
A legfrissebb mmi-t futtató központi rendszer már az Android Autóval és az Apple Car Playjel is kompatibilis, és rengeteg internetes funkciót kínál a vásárlók számára. Hátra szintén új multimédiás rendszer került, Audi Tablet fantázianéven, mely internetezési lehetőséget, Bluetooth és nfc-csatlakozást, 32 gigabájt tárhelyet és még kamerát is kínál az utazóknak. A hangulatvilágításon, a háromdimenziós hangzást biztosító Bose, a drágább verziók esetében Bang & Olufsen audiorendszeren és a csúcsminőségű anyagokon már meg sem kell lepődnünk.
A sebességkorlátozó, a tempomat, az éberségfigyelő és az Audi Pre Sense City rendszer alapáron jár minden változathoz, csomagban pedig olyan extrákat választhatunk, mint a 360 fokos kamerarendszer és az automata parkolóberendezés. Ami újdonságnak számít az óriásban, az a keresztirányú forgalmat figyelő rendszer és az utánfutósegéd, felárért dugóban segítő, megállásra és elindulásra képes adaptív tempomatot is kaphatunk.
Frissített egységeket köszönthetünk a motorháztető alatt. A dízelek közül a 3.0 TDI áll rendelkezésünkre, két teljesítményszinten. A gyengébbik 218 lóerőt és 500 newtonmétert, az erősebbik pedig 272 tagú ménest és 600 newtonméter forgatónyomatékot képes előállítani. Utóbbi képes akár 6,3 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsítani a hatalmas testet, és meg sem áll egészen 234 km/h-ig. A gyáriak 5,7 literes vegyes étvágyat ígérnek 100 kilométerre. Benzinesek terén a kisebbik, 252 lóerőt és 370 newtonmétert kínáló 2.0 TFSI-t elsősorban az Egyesült Államok és Ázsia piacaira szánják. A turbós háromliteres a maga 333 lóerejével és 440 newtonméterével 6,1 másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsítani a Q7-et, végsebessége elektronikusan korlátozva 250 km/h. Az Audi szerint elég akár 7,7 liter üzemanyag is 100 kilométerre. Mind a dízel, mind pedig a benzines Q7-esekhez alapáron jár a Quattro összkerékhajtás és egy új fejlesztésű nyolcfokozatú Tiptronic automata váltó.
Az új generációs suv-ban jelenik meg először a feláras négykerék-kormányzási rendszer. Ahogyan az lenni szokott az ilyen berendezéseknél, az 5 fokban forduló hátsó kerekek kis sebességnél az elsőkkel ellentétes, nagyobb tempónál megegyező irányba fordul, így biztosítva nagyobb stabilitást és jobb manőverezhetőséget. A Q7-ben hét fokozatban állítható funkcióválasztó található: takarékos, komfortos, automata, dinamikus, egyéni, terep- és magasított terepállásba kapcsolható.
A Q7 egyik legnagyobb újdonsága a vadonatúj E-tron Quattro verzió, mely konnektorról tölthető hibrid hajtáslánccal üzemel. A kizárólag elektromosan akár 50 kilométer megtételére is képes jármű összteljesítménye 373 lóerő, csúcsnyomatéka 700 newtonméter. Az autó 6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a végsebességet az 225 km/h-ban szabályozták. A Q7 E-tron az első olyan konnektoros hibrid, melyben hőszivattyú található, amely minimálisra csökkenti a klímaberendezés energiaigényét, ezzel maximálisan a megtehető távra koncentrálva az akkumulátorok erejét.
A vadonatúj Q7 januárban Detroitban debütál, Európában a márciusi genfi autószalonon mutatja majd meg magát először. Ezután nem sokkal meg is kezdődik az újdonság forgalmazása.