Alig mutatkozott be a maranellóiak büszkesége, máris közzétette a vállalat, hogy az összes példány gazdára talált. Úgy látszik, nem kellett túl sokáig tévés hirdetések segítségével árulni az FXX K-t a siker érdekében, pedig az érte kért pénzösszeg nem éppen barátságos: az autók ára nettó 2,2 millió euró, ami a mi szerény kis pénznemünkre átszámítva körülbelül 670 millió forintot jelent – nettóban, adók nélkül! Hogy kik (voltak) képesek megfizetni az olasz csődört, arról természetesen nem adott ki információt a gyártó, ám véleményünk szerint bizonyára nem terhelhette meg túlzottan ez a tétel azt a 32 leendő FXX K-tulajdonost.
A múlt héten különben az előzetes adatok értelmében 1038 lóerős összteljesítményről számoltunk be, azonban a hivatalos információk szerint végül kereken 1050 lóerővel gazdálkodhatnak a leendő tulajdonosok a versenypályákon. Ebből 860 lóerőt a 6262 köbcentiméteres V12-es szívómotor produkál 9200/percnél (137 lóerős literteljesítményével a világ legnagyobb literteljesítményű szériagyártású szívómotorjáról beszélhetünk), míg 190 lóerős az elektromotor biztosít. A V12-es csúcsnyomatéka 750 Nm, de a teljes csúcsnyomatékról a Ferrari szimplán csak úgy vélekedett, hogy 900 Nm fölötti.
A menetteljesítményekről még nincsenek hivatalos információk, azonban a gyorsulási szempontból kevésbé meggyőző hátsókerékhajtás ellenére alig 2,5 másodperc körüli 0-100 km/h-s sprintidőben, és 350 km/h feletti végsebességben gondolkodhatunk, a fékteljesítmény pedig szintén nem lesz rossz. Fentebb, az abu dzabi bemutatóról készült videón menet közben is megcsodálhatják a Ferrari utcai versenyautóját (különösképp a V12-es versenymotor ördögi szólamaira érdemes koncentrálni...).
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!