Nem csak kedves, mérges is: jön a Renault Twingo RS

A Renault Twingo legfrissebb, harmadik generációját imádjuk, hamarosan jön a sportverzió is.

Vajda János
2014. 12. 17. 6:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az autó szinte minden tekintetben remekel, egyedül a háromhengeres motorok teljesítményével nem vagyunk teljesen kibékülve. Az egyliteres, 71 lóerős belépő szívó egység papíron tökéletesnek tűnik a tömeg-méret paraméterek ismeretében, azonban a valóságban sajnos nagyon vérszegényre sikeredett a masina, s egyedül a 0,9 literes, 90 lovas feltöltött TCe egységgel kínál értékelhető dinamizmust a Twingo. Egy igazi sportmodell úgy hiányzik, akárcsak egy falat kenyér, s ezt a Renault is tudja. Érkezik is a Twingo RS, mégpedig hamarabb, mint gondolnánk: néhány hónap, és máris bemutatkozik.

Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az álcázott Twingo RS-ek tömkelege, amelyek már jó ideje tesztköreiket futják. A legjobban valami izgalmas szívómotornak örülnénk az RS esetében, azonban erről hiába is álmodunk, ugyanis annyira pici hely áll rendelkezésre a csomagtér padlója alatt, hogy egyszerűen nem fér el egy „becsületes” négyhengeres motor, például az előd 1,6 literes 133 lovasa. A gyáriak szerint tehát négyhengeresről nem is álmodhatunk, s szinte biztos, hogy a jelenlegi 0.9 TCe átdolgozott változatát köszönthetjük az RS csomagtartója alatt – a pletykák szerint 110-120 lóerőt teljesíthet a kilencdecis csöppség, a jelenlegi 135 Nm-es csúcsnyomaték pedig körülbelül 170 Nm-re ugrik.

Az RS ezzel nem fogja felszaggatni az aszfaltot, azonban a fenti számok egy kis betyárkodáshoz biztosan elegendők lesznek. Az izmosabb motorhoz körben tárcsafékekkel operáló fékrendszer, áthangolt, közvetlenebb kormánymű, méretesebb kerékszett és jóval feszesebb futómű is társul. A váltó vagy öt-, vagy hatfokozatú kézi lesz, de helyhiány miatt mi előbbire voksolunk.

A Twingo RS a külvilág felé is egyértelműen jelezni fogja sportosságát: a francia formatervezők mélyebbre húzott lökhárítókkal/kötényekkel, különféle festésekkel, hátsó légterelővel és nagyobb kerekekkel teszik egyedivé a megjelenést, de a leghatásosabb külső formai elem kétségtelenül a két különálló, méretes kipufogóvég, ami hátulról valóban nagyon dögös megjelenést szavatol az autónak. Belül sportosabb ülések és sportkormány gondoskodik a felfokozott hangulatról, s persze a kötelező RS emblémák sem maradnak el. A praktikus ötajtós mókatörp 2015 első felében fog bemutatkozni, s az év közepe táján vélhetően a hazai kereskedésekbe is megérkezik. Mi már alig várjuk!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.