A Willys pedig azóta is életben van, igaz nem szülőhazájában, hanem Brazíliában. Most bemutatta legújabb modelljét, az AW 380 Berlinettát. A gyártó nem túl tevékeny a piacon, de most a Maggiora és a Carrozzeria Viotti segítségével sikerült megvillannia. Talán sokaknak ismerős lehet az újdonság formája, ami nem csoda, hiszen rengeteg stíluselemet kölcsönöz a legendás Renault Alpine A108-tól. Ennek oka pedig nem más, mint a Willys 1962 és 1966 között gyártott Interlagos nevű típusa, mely az európai sportkocsi alapjaira épült – így gyakorlatilag utódját köszönthetjük az AW 380-ban. A bolognai autószalonon bemutatott modell nem csupán szép koncepció, hiszen a gyáriak 110 darab erejéig eladásra is kínálják.
A következő hónapban Torinóban gyártósorra kerülő különlegességet 3,8 literes, hathengeres, dupla turbós bokszermotor hajtja, mely nem kevesebb mint 619 lóerőt és 830 newtonmétert ad ki magából. Ez a karbonból készülő karosszéria és az 1350 kilogramm tömeg ismeretében a legkeményebb sportautók kategóriájába sorolja a Berlinettát.
Ezt a menetteljesítmények is igazolják, hiszen a hátsókerék-hajtású, hatfokozatú váltóval szerelt különlegesség 2,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, és meg sem áll egészen 340-ig, amivel a legdurvább sportgépeket is meg tudja szorongatni. A gyáriak 18,9 literes városi és 9,2 literes országúti fogyasztást ígérnek, ez teljesíthetőnek is tűnik. Az elöl MacPherson-, hátul pedig több lengőkaros felfüggesztéssel készülő autót elöl 380 milliméteres kerámia-kompozit tárcsák és hatdugattyús nyergek, hátul 360 milliméteres, szintén kerámia-kompozit tárcsák és négydugattyús nyergek lassítják.
A rendkívül látványos formájú járgány 443 centiméter hosszú, 194 centiméter széles és 123 centiméter magas, a tengelytáv 242 centiméteres. A Michelin Supert Sport Cup abroncsok elöl 19, hátul pedig 20 hüvelykes felnin feszülnek.
A Willys AW 380 Berlinettát december 14-éig nézhetik meg élőben az érdeklődők a bolognai autószalonon. Egyébként már csak 109 darab eladó, ugyanis az első példányt máris sikerült értékesíteni. A látványos formák és a lenyűgöző teljesítmény tudatában nincs is kétségünk afelől, hogy a horribilis, 115 millió forintnak megfelelő ár ellenére el fog kelni az összes példány.