A külső megmunkálás teljesen korrekt, a fényezett és műanyag részek aránya nem bántó, a karosszériaelemek közötti hézagok szintén rendben vannak. A mai trendeknek megfelelően bunkerablakokra hajazó oldalüvegek és jókora tetőablak engedi be a fényt az utastérbe. A keskeny övvonal feletti részt remekül ellensúlyozzák az érdekes tetősínek. A magas orr-részt szépen tagolják a kétsoros, alul kissé mélyített lámpatestek. Elöl-hátul játékossá teszik a jókora, közel sík felületeket a műanyag elemek.
Az Airbump fantázianevű, hőre lágyuló poliuretánból készült, négy színben kapható, levegővel teli külső betétek pedig a gyártó szerint nemcsak az egyedi megjelenést garantálják, de ellenállnak a kisebb sérüléseknek is. Ne legyen igazam, de ezeken a textúrázott műanyagokon ugyanúgy fognak éktelenkedni a horzsolások, egyszerűen eltüntetni nemigen lehet majd a nyomokat, ráadásul autómosásnál is törölgetheti a tulajdonos, mert jól megtartja a vizet. Az viszont kétségtelen, hogy legalább nem fog rozsdásodni, és a festékvastagság-mérő sem lesz ellenségünk eladásnál, ráadásul remekül személyre szabhatjuk a kocsi megjelenését.
Belül a külsővel harmonizáló megjelenés fogadja az utazókat. Bár sok helyen elég sprőd, kopogós műanyagok burkolják a felületeket, a szép apró részletek és az érdekesre rajzolt formák sikeresen ellenpontozzák őket – legalábbis elöl. Ami a funkcionalitást illeti, sok jól megszokott megoldást írtak felül a fejlesztők. Száműzték például az analóg óracsoportot, sőt a fordulatszámjelzőt is. Kezelőgombok helyett már az alapmodellben is 7 hüvelykes érintőképernyőn irányítható az autó legtöbb funkciója, például a klíma, a multimédiás és navigációs rendszer, az alapvető beállítások és a vezetést segítő elektronikák.
Az ergonómia nem erőssége a Cactusnek. A tükrök állítógombja a szélső szellőzőrostély alá került, ugyanúgy szinte láthatatlanok a legmagasabb felszereltség szintjén is csak extraként rendelhető ülésfűtés kapcsolói. Az alul-felül lapított volánt tengelyirányban nem lehet állítani, és nem szabhatjuk testre az első biztonsági övének magasságát. Az ülések kialakításánál az volt a koncepció, hogy kényelmes kanapé érzetét keltsék, tehát minimálisra redukálták az oldaltartásukat, a párnázásuk igen puhára sikerült, a gerinctámaszt pedig csak más kocsikból ismerik.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!