A részletekről nem sokat árult el a Porsche, de a „jelentősen továbbfejlődött” megjelölés sokat ígér, miközben hivatalos források alátámasztották, hogy az optimalizálás jóformán minden részletre kiterjedt. Mivel hosszú távú versenyautóról van szó, ez nem is feltétlenül a puszta gyorsaságban tetten érhető, mint inkább a megbízhatóság fokozásában, valamint a különböző pályák igényeinek megfelelő személyre szabhatóságban. A 2015-ös Hosszútávú Világbajnokság futamain való mérkőzések mellett a legtöbb figyelmet a 919 Hybrid versenyautó Le Mans-ban kapja majd.
A leghíresebb 24 órás verseny június közepén lesz, vagyis addig bőven érkezik vissza információ a módosítások megbízhatóságával kapcsolatban is. Egy biztos: a tavalyi problémák a győzelmi trófea elvesztésébe kerültek, így a fejlesztési szempontok között a tartósság első helyen szerepelt, hiszen az ilyen jellegű hibák marketing szempontból sem szerencsések. De mitől is olyan különleges a 919 Hybrid? Noha a tavalyi genfi autószalonon elsősorban a koncepcióké és a szériamodelleké a főszerep, természetesen a gyártók versenyautói sem maradhatnak el. Ennek megfelelően a Porsche standján is díszelgett a versenypálya aszfaltjára éhező gépcsoda, méghozzá a hosszútávú viadalokra készülő 919 Hybrid vonja magára a kósza tekinteteket.
Természetesen ezúttal is jóformán már minden információ rendelkezésre állt a premier előtt a zuffenhauseniek 870 kg-ot nyomó büszkeségével kapcsolatosan. A 919 Hybrid burkolata alatt egy V-elrendezésű, kompakt négyhengeres benzinmotor várja, hogy halálra kínozzák. Érdekesség, hogy az erőforrás teherviselő elem szerepét is betölti. A négyhengeres közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltéses, és 9000 1/perces fordulatig él és kétliteres lökettérfogatából mintegy 500 lóerő körüli teljesítményt sajtoltak ki a német szakemberek.
A konkurenciához, azaz az Audihoz és a Toyotához hasonlóan ezúttal is hibrid rendszerről, tehát elektromos segítségről beszélünk. A versenyautó két energia-visszanyerő berendezéssel van ellátva: a különlegességet a kipufogógázok áramlását hasznosító szerkezet szolgáltatja, míg a második rendszer a 918 Spyderből ismerős. Utóbbi az első tengelyre épített generátor, amely a kinetikus energiát alakítja át elektromossággá. Ha a versenyzőnek szüksége van a rendszerben rejlő pluszra, akkor az első kerekeket hajtó villanymotor is beszáll.
Matthias Müller, a Porsche AG elnöke is méltatta az új versenyautót: „a 919 Hybrid a leggyorsabb mobil kutatólaboratóriumunk, és a legbonyolultabb versenyautó, amit a Porsche valaha épített”. A csapat egyik pilótája pedig nem más, mint Mark Webber, aki egyenesen a száguldó cirkuszból érkezett. Ahogy az alakulat, így ő is a győzelemre összpontosít, s nem tulajdonít különösebb jelentőséget annak, hogy a testvérmárka Audi ellen is versenyezniük kell.