Roel de Vries, a Nissan alelnöke az ausztrál CarAdvice magazinnak nyilatkozta, hogy nem feltétlenül szükséges V6-os erőforrás ahhoz, hogy a 370Z elérje célját. Ebből kiindulva elsőre arra tippelhetünk, hogy búcsút mondhatunk a sok hengernek és a downsizing jegyében kétliteres turbómotort kereshetünk az új generációban, amely minden valószínűség szerint az új partner, a Mercedes–Benz polcáról származik.
Ez azonban csak részigazság, ahogy arra az interjú többi része rávilágított. A következő generáció ugyanis akár egyetlen betűből álló nevet (Z) is kaphat és három motorral is elérhető lesz, ahogy arra a márka képviselője rávilágított. Stratégiailag a cél szerintünk egy olyan modell létrehozása lehet, amellyel lefelé nyitva az olyan konkurensekkel szemben is lehet versenyezni, mint a Ford Mustang, a Chevrolet Camaro, vagy akár a Toyota GT86/Toyota BRZ.
Ráadásul egy kétliteres turbómotorral Európában is nagyobb közönséghez szólhat a kedvezőbben fenntarthatóvá váló modell, amely így tízmilliós szintre csökkentheti beszállóját. Az akut rajongóknak és az eddigi vásárlóknak pedig továbbra is ott lesz a V6-os alternatíva. Gazdaságilag teljesen indokolható elképzelés, melynek megvalósulása várhatóan két éven belül lehet esedékes.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!