Újabb 12 autót tört nemes cél érdekében a EuroNCAP

Egy tucatnyi modell tesztpéldányai húztak rossz kártyát az elmúlt időszakban.

Szabó Péter
2014. 12. 07. 6:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Porsche Macan, Land Rover Discovery Sport, Lexus NX, Volkswagen Passat, Subaru Outback, Kia Sorento és Ford Mondeo – mindannyian ötcsillagos eredménnyel zárták a teszteket, így biztonságuk nem vet fel kétségeket. A szigorított mérési rendszerben a négycsillagos is jó eredménynek számít, a műfaj képviselőihez pedig az új Smart generáció az új Opel Corsa és az új Mini csatlakozott. Esetükben a rövidebb méretek miatti csekélyebb ütközéselnyelő zónák okozták a szerényebb teljesítményt, a közöttük fennálló sorrend egyébként megegyezik a felsoroláséval.

További érdekesség és kissé ellentmondás is, hogy a rövidebb, kétajtós Smart jobban védi utasait, mint a négyajtós, igaz, a gyalogosokkal már nem bánik annyira kesztyűs kézzel. A Dacia Logan MCV több fronton is rosszul teljesített. A biztonsági segédrendszerek területén a költséghatékony modell magyarázhatóan teljesített szerényen – az ügyfelek ugyanis ezen is szeretnek spórolni, a vásárlóknak egyelőre nem áldoznának a fejlettebb tudásért. A felnőtt utasok biztonsága viszont komoly kívánnivalót hagy maga után.

 

Frontális ütközésnél az utascella erőteljesen deformálódott, elvesztette integritását, amely nagyobb tempójú találkozásnál már halálos kimenetelű balesetet okoz. Most sem volt jó a helyzet: a vezető lábfejének és mellkasának védelme gyenge, de a combok is csak éppen valamivel járnak jobban. Oszlophoz ütközve oldalról megint csak a vezető mellkasa kap óriási terhelést, fokozva a bordatörés kockázatát. Ez alapján még rosszabb eredmény járt volna a Dacia modelljének, de az utas átlag feletti biztonságával végül felfelé kerekítette az eredményt, de az 57 százalékos felnőttbiztonsági értékre így sem lennénk büszkék a helyében. Különösen, hogy testvére, a Sandero nála sokkal jobb eredményt ért el. Mi teljesen megértjük a költséghatékony, A-ból B-be közlekedésre készülő autókat, de a biztonság az a terület, ahol nem szabad spórolni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.