Újdonságdömping a Hyundaitól: három friss modell jön

Érdekes és egyben őszinte a Hyundai marketingpolitikája.

Vajda János
2014. 12. 12. 18:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A koreai gyártó egy kalap alatt mutatta be a ráncfelvarrott i30-at, i40-et, valamint a teljesen új i20 Coupét. Kezdjük az i40 középkategóriással, ami továbbra is két karosszériaváltozatban, négyajtós szedánként és kombiként érhető el. Bár a dögös formájú i40 sziluettje maradt a régi, a modellfrissítés első pillantásra szembetűnő: újak a lökhárítók, a LED-es ködlámpák, a márka új hatszögletű hűtőrácsa, továbbá más kinézetű könnyűfém kerekek és friss színek fokozzák a megkülönböztethetőséget.

Technikai oldalon a legnagyobb újdonság kétségtelenül a vadonatúj fejlesztésű, kormányról is kapcsolható hétsebességes dupla kuplungos automata váltó, ami az i30-ban is most debütált, s amely lényegesen hatékonyabb az eddigi hatfokozatú bolygóműves automatánál. A motorkínálat magját Európában egyértelműen a négyhengeres dízelmotorok jelentik, amelyek továbbra is 1,7 literesek, de az izmosabb változat 136 helyett immár 141 lóerőt biztosít, s csúcsnyomatéka is megemelkedett, 325-ről 340 Nm-re – a gyengébb változat 115 lóerőt és 280 Nm-t állít csatasorba.

Benzinfronton továbbra is a bevált 1,6 és 2 literes szívó négyhengeres, közvetlen befecskendezéses motorok maradnak a kínálatban, 135, illetve 165 lóerővel – utóbbihoz felárért az eddigi hatfokozatú automata váltót kérhetik a vásárlók, az új hétsebességes dupla kuplungos egyelőre kizárólag a 141 lóerős dízel kiváltsága lesz.

Az i40 tapadását szűk kanyarokban, s főleg vizes útfelületen az új, önzáró differenciálművet imitáló elektromos differenciálzár fokozza, a kedvelt kombi kivitelnél pedig megjelent az állítható lengéscsillapítás a hátsó tengelynél. Az aktív biztonsági rendszerek arzenálját a távolságifényszóró-asszisztens és a sebességhatár-kijelzés/táblafelismerő teszi teljessé, belül pedig új navigációs rendszernek örülhetünk. A jövőre piacra lépő modell áráról nincsenek információink, de vélhetően nem tapasztalhatunk majd jelentős változást.

Az i30 ráncfelvarrásánál hasonló a recept, mint az i40-nél: itt is új lámpákat, lökhárítókat, ködlámpákat és hűtőrácsot köszönthetünk a friss kerekek és színek mellett. A korábban említett hétsebességes dupla kuplungos automata váltó az i30-nál is komoly fejlődés, s érdekes, hogy az i40 1,7 literes dízelmotorjaival szemben az i30 továbbra is a régebbi 1,6 litereseket használja. A gyengébbik 110 lóerőt, míg az izmosabb kivitel 136 lóerőt teljesít, a csúcsnyomaték pedig mindkét esetben 280 Nm a hatfokozatú kézi váltóval és 300 Nm a hétgangos új automatával.

Benzinfronton az alapot továbbra is az 1,4 literes, 100 lóerős szívó egység képezi, a következő szint pedig ugyanezen erőforrás 1,6 literes változata 120 lóerővel, de teljesen új a kínálatban az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbós benzines, ami a Veloster Turbóból érkezik. Érdekes, hogy az i30-ban csak 186 lóerőt produkál a motor, miközben a Kia Cee’d GT testvérmodellben ugyanezen erőforrás 204 lóerős – a 265 Nm-es csúcsnyomatékok megegyeznek. Igaz, a Cee’d GT sportkivitelként van pozicionálva, míg az i30 Turbo „csak” egy izmosabb i30.

Azért az i30-kínálat legerősebb tagját így sem hanyagolták el a gyáriak: a Turbo feszesebb futóművet, erősebb fékeket és 18 colos kerekeket kap szériában, s kormányműve is eltér a gyengébb testvérekétől. A bi-xenon fényszórók LED-es nappali helyzetjelzőkkel szintén szériában járnak hozzá, akárcsak a két, oldalra kivezetett méretes kipufogóvég.

Az i30 Turbo a 0–100 km/h-s sprintet 8 másodperc alatt teljesíti, végsebessége pedig 220 km/h, amivel bőven kiszolgálja a sportosabb ambíciókkal rendelkező sofőröket, a 7,3 l/100 km-es gyári átlagfogyasztás viszont a mai kor színvonalához képest nagyon sok – egy 150 lóerős Golf 1.4 TSI például hasonló menetteljesítményeket produkál több mint 2 literrel alacsonyabb gyári étvággyal. Mostantól az összes i30-hoz kérhető lesz a takarékosságot szolgáló ISG csomag, ami többek között start/stop rendszert is tartalmaz, így javulnak némileg a fogyasztási adatok.

A Hyundai mai újdonságdömpingjének harmadik képviselője talán a legérdekesebb mind közül, ugyanis nem ráncfelvarrásról, hanem egy vadonatúj modellről van szó – na jó, ez csak félig igaz, az i20 kisautót ugyanis már ismerjük, aminek ezúttal háromajtós Coupé változatáról rántották le a leplet a gyáriak. A vagány kisautó a fiatalok nagy kedvence lehet.

A második generációs i20 október elején, a párizsi autószalonon debütált, s a koreaiak meglehetősen gyorsan bővítették az i20-családot. A Coupé kivitelt pedig egyáltalán nem csapták össze a tervezők: nem csupán két ajtót csippentettek le róla, hanem átdolgozták a tetővonalat és az autó profilját. A tetővonal 25 mm-rel lett alacsonyabb, s tovább sportosítja a megjelenést a tetőlégterelő. Szintén újak a lökhárítók, a hűtőrács, továbbá nagyobbak a hátsó lámpák. A sajtóanyag szerint sem a láb-, sem a fej-, sem pedig a válltér nem csökkent, a csomagtartó ráadásul 10 literrel, 336 literre gyarapodott. Opcionálisan akár 17 colos könnyűfém kerekek is díszíthetik az újdonságot, az új narancs külső színhez pedig narancs–fekete belsőt kérhetnek a vásárlók.

A technika nem változott, így ezen a fronton az ötajtós i20 megoldásait köszönthetjük a lemezek alatt. Az 1,25 literes alap négyhengeres szívó benzines 84 lóerőt és 122 Nm-t, az 1,4 literes változat pedig 100 lóerőt és 134 Nm-t állít csatasorba, míg dízelfronton az 1,1 literes egység 75 lóerőt és 180 Nm-t, az 1,4 literes pedig 90 lóerőt és 240 Nm-t produkál. Az alap benzinest leszámítva mindegyik motorhoz hatfokozatú kézi váltó jár szériában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.