A koreai gyártó egy kalap alatt mutatta be a ráncfelvarrott i30-at, i40-et, valamint a teljesen új i20 Coupét. Kezdjük az i40 középkategóriással, ami továbbra is két karosszériaváltozatban, négyajtós szedánként és kombiként érhető el. Bár a dögös formájú i40 sziluettje maradt a régi, a modellfrissítés első pillantásra szembetűnő: újak a lökhárítók, a LED-es ködlámpák, a márka új hatszögletű hűtőrácsa, továbbá más kinézetű könnyűfém kerekek és friss színek fokozzák a megkülönböztethetőséget.
Technikai oldalon a legnagyobb újdonság kétségtelenül a vadonatúj fejlesztésű, kormányról is kapcsolható hétsebességes dupla kuplungos automata váltó, ami az i30-ban is most debütált, s amely lényegesen hatékonyabb az eddigi hatfokozatú bolygóműves automatánál. A motorkínálat magját Európában egyértelműen a négyhengeres dízelmotorok jelentik, amelyek továbbra is 1,7 literesek, de az izmosabb változat 136 helyett immár 141 lóerőt biztosít, s csúcsnyomatéka is megemelkedett, 325-ről 340 Nm-re – a gyengébb változat 115 lóerőt és 280 Nm-t állít csatasorba.
Benzinfronton továbbra is a bevált 1,6 és 2 literes szívó négyhengeres, közvetlen befecskendezéses motorok maradnak a kínálatban, 135, illetve 165 lóerővel – utóbbihoz felárért az eddigi hatfokozatú automata váltót kérhetik a vásárlók, az új hétsebességes dupla kuplungos egyelőre kizárólag a 141 lóerős dízel kiváltsága lesz.
Az i40 tapadását szűk kanyarokban, s főleg vizes útfelületen az új, önzáró differenciálművet imitáló elektromos differenciálzár fokozza, a kedvelt kombi kivitelnél pedig megjelent az állítható lengéscsillapítás a hátsó tengelynél. Az aktív biztonsági rendszerek arzenálját a távolságifényszóró-asszisztens és a sebességhatár-kijelzés/táblafelismerő teszi teljessé, belül pedig új navigációs rendszernek örülhetünk. A jövőre piacra lépő modell áráról nincsenek információink, de vélhetően nem tapasztalhatunk majd jelentős változást.
Az i30 ráncfelvarrásánál hasonló a recept, mint az i40-nél: itt is új lámpákat, lökhárítókat, ködlámpákat és hűtőrácsot köszönthetünk a friss kerekek és színek mellett. A korábban említett hétsebességes dupla kuplungos automata váltó az i30-nál is komoly fejlődés, s érdekes, hogy az i40 1,7 literes dízelmotorjaival szemben az i30 továbbra is a régebbi 1,6 litereseket használja. A gyengébbik 110 lóerőt, míg az izmosabb kivitel 136 lóerőt teljesít, a csúcsnyomaték pedig mindkét esetben 280 Nm a hatfokozatú kézi váltóval és 300 Nm a hétgangos új automatával.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!